פאק פריידיי: עובדי אמזון בגרמניה ובאיטליה שובתים למען זכויותיהם

יום שישי השחור, או "בלאק פריידיי", משמש כבר שנים רבות כיום הקניות העמוס ביותר בארה"ב ובאירופה. עם הצמיחה האדירה של קמעונאיות הרשת בעשור האחרון, הפך היום לחג הקניות ברשת והחברה הרבלאומית האמריקאית נמנית עם הנהנות הגדולות מהרכישות המוגברות בתאריך זה. דווקא היום החליטו עובדי אמזון בגרמניה ובאיטליה לשבות ומכנים אותו "יום שישי המושבת".

2017-11-24_165131

"שביתה", כרזה בכניסה למחסן אמזון בלייפציג שבגרמניה (צילום: ורדי)

על פי הידיעות שפורסמו בעיתונות האירופית, העובדים באיטליה הפגינו היום נגד יחסה של החברה לעובדים, ואליהם הצטרפו גם עובדים בשישה מחסנים של אמזון בגרמניה. יותר מ-500 עובדים וחברי איגודי עובדים מחו בצפון איטליה, לאור כישלון המשא ומתן על הענקת בונוסים לעובדים. אמזון מעסיקה כ-1,600 עובדים קבועים בפיאצ'נצה שבצפון איטליה מאז שהחל האתר לפעול במדינה ב-2010. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, העובדים דורשים שהמשמרות לא יהיו מתישות ושאמזון תשתף אותם ברווחיה.

חברת הנהגת איגוד העובדים ורדי בגרמניה, סטפני נוטצנברגר, מסרה כי "הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם רוצה לרשום שיאי מכירות ביום הזה, אבל העובדים צריכים לעבוד קשה יותר לא רק היום, והכל מתנהל לפי רצונה של אמזון". הארגון מסר כי נשכל המשא ומתן בין העובדים להנהלה על שיפור תנאי העסקתם.