עשרות פעילי חד"ש ומק"י קיימו משמרת מחאה וזיכרון לפועל בניין שנהרג בתאונת עבודה

עשרות פעילי חד"ש ומק"י, בהם חברות וחברי סיעת חד"ש בהסתדרות ונעמת, הפגינו בצהריים (שישי) ברחוב העלייה פינת וולפסון בדרום תלאביב, בקרבת אתר בנייה בו נהרג בשבוע שעבר עובד בניין סיני. בין משתתפי המחאה: ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת), מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר ויו"ר האגף לשוויון בהסתדרות, דח'יל חאמד.

ח"כ עופר נאם בפני המתכנסים ועוד עשרות עוברים ושבים ואמר "חייהם של פועלי הבניין בישראל הפכו הפקר מוחלט. עוד ועוד פועלים מתים באתרי הבנייה ואף לאחד לא משלם את המחיר". לדברי חאמד "התאספו כאן למשמרת מחאה וזיכרון לעובד פוקין לו שנהרג בקרבת מקום. רוב ההרוגים באתרי בנייה עם פלסטינים ומהגרי עבודה ואנו מכבדים את זכרם של כולם וכואבים את כאבם של בני משפותיהם. תאונות עבודה אינן גזירה משיים. זו תוצאה ישירה של המדיניות הקפיטליסטית הניאוליברלית של ממשלות הימין אשר דואגות לרווחי בעלי ההון ולאו דווקא לחייהם של העובדים".

יצוין שהפעילים הפיצו בימים האחרונים הזמנות למשמרת המחאה בקרב תושבי שכונות דרום תלאביב בה נאמר "מגפת הקורונה נמשכת אך דועכת. אבל יש מגפה אחרת, שבה מדי שנה נרשם שיא חדש ובה העקומה לא משתטחת – הקטל הבלתי פוסק באתרי בנייה. רק לפני כשבוע נהרג פוקין ליו – עובד בניין סיני בן 35 – באתר בנייה ברחוב צ'לנוב ממש ליד ביתם של תושבי דרום תלאביב. פוקין ליו הוא ההרוג העשירי באתרי בנייה בישראל מאז תחילת השנה".

מפגינים, בצהריים, בדרום תלאביב בקרבת המקום בו נהרג בתאונת עבודה הפועל הסיני פוקין ליו (צילום: זו הדרך)

עוד נאמר בהזמנה "הקטל באתרי הבנייה אינו גזירה משמים ולא מכת טבע. הוא תוצאה ישירה של הזנחת נושא הבטיחות מצד היזמים והקבלנים – אשר מעדיפים בנייה מהירה ככל האפשר בעלות נמוכה ככל האפשר – ושל אוזלת ידה של הממשלה לדורותיה בכל הנוגע לאכיפת תקנים וכללים ולהענשת קבלנים וחברות בניין המפרים אותם. אנו קוראים לכל אזרח שבסביבתו אתרי בנייה, לארגוני העובדים ולכל הדואג לזכויות עובדים ולזכויות אדם, להביע סולידריות עם האנשים שבונים את הבתים שבהם נגור ולדרוש מהממשלה המנֹופחת שזה עתה הוקמה ומהקבלנים להכריז מלחמת חורמה על המגפה הפוקדת את אתרי הבנייה – זו מלחמה המתחילה בעמידה בהתחייבויות הממשלה לשיפור הבטיחות בענף".

סרטון: משמרת המחאה שנערכה בצהריים ברחוב העלייה בתלאביב

https://www.facebook.com/hadash.org.il/videos/176478180396176/

סרטון: דברי ח"כ עופר כסיף במשמרת המחאה

https://www.facebook.com/ofercass/videos/184357332800378/