עשרות פלסטינים נפצעו ב'יום הזעם' בסולידריות עם האסירים שובתי רעב

עשרות פלסטינים נפצעו אתמול (שישי) בעימותים עם כוחות צה"ל במהלך הפגנות ברחבי הגדה המערבית ומזרח ירושלים – כך נמסר מהסהר האדום הפלסטיני. ההפגנות נערכו במוקדים שונים במסגרת "יום זעם" שהוכרז לאות תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטיניים בבתי הכלא בישראל.

בין היתר, נרשמו עימותים מחוץ לכלא עופר, מצפון לבית לחם ובמחנה הפליטים קלנדיה. בחלק מהמוקדים, בהם בהפגנה שנערכה מחוץ לכלא עופר, כוחות עשו שימוש בירי חי. בנוסף, דווח על לפחות שלושה פצועים באורח קשה או אנוש, אך טרם התברר מניין הפצועים המלא או חומרת פציעתם.

עימותים נרשמו בכמה מוקדים בגדה המערבית שתחת כיבוש: בנבי סאלח צפונית לרמאללה, בכניסה הצפונית לבית לחם, ליד כלא עופר מעבר ביתוניא, במחסום קלנדיה, בסינג'יל, בסילוואד, בתקוע, בכפר קדום, בבלעין, בבית אומר, בג'נין, באל נקורה, בעווארטה, בחווארה, בביתא דרומית לשכם ובמחנה הפליטים אלערוב צפונית לחברון.

2017-04-29_184421

מפגינים בבלעין: תומכים בשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים (צילום מסך: יוטיוב)

יצוין שביום חמישי נערכה שביתת כללית בסולידריות עם האסירים הפלסטינים ברחבי הגדה ובמזרח ירושלים. תושבים מסרו "הכל הסגור. מראות השביתה הזכירו את השביתות שנערכו במהלך האינתיפאדה הראשונה ב-1987".

כמו כן, אתמול נערכה הפגנה ביוזמת שלום עכשיו. כ-200 פעילי שלום הגיעו למחות על אלימות המתנחלים במהלך השבועות האחרונים במאחז "הבלאדים". בשלום עכשיו קראו למיצוי הדין עם התוקפים ולפירוק ההתנחלויות והמאחזים הבלתי חוקיים.

המשטרה חסמה את מעבר האוטובוסים, והמפגינים הלכו ברגל מההתנחלות הסמוכה כוכב השחרהשוטרים מנעו רק את מעברם של פעילי השלום, בהם חברי הכנסת של סיעת מרצ זהבה גלאון, עיסאוווי פריג' ומיכל רוזין. באותו הזמן מתנחלים שהגיעו למחסום הורשו לעבור. "קצין המשטרה אחז בידו צו רידוד המאפשר להם להחליט מי יעבור ומי לא", נמסר מהתנועה, "בזמן שהמפגינים הורדו המשיכו רכבים של מתנחלים לעבור את המחסום".