עשרות מפלגות קומוניסטיות מכל העולם: הכיבוש הוא טרור, הסיפוח הוא אפרטהייד

עשרות מפלגות קומוניסטיות ועובדים מכל העולם הצטרפו השבוע לקריאה משותפת שפורסמו מפלגת העם הפלסטיני והמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) לציון 53 שנות כיבוש, בגנות "תכנית המאה" ונגד כוונת ממשלת הימין בראשות בנימין נתניהו לספח חלקים מהשטחים הכבושים.

הפגנה נגד הסיפוח, הכיבוש ותכנית המאה שנערכה בעיר שכם ב-30 במאי האחרון (צילום: אקטיבסטילס)

להלן הנוסח המלא של המנשר: "ב5 ביוני 2020 ימלאו 53 שנים לתוקפנות 1967, בה כבשה ישראל את הגדה המערבית, מזרח ירושלים, רצועת עזה, הגולן הסורי וחצי האי סיני. יום השנה הזה מצוין לאור ההכרזה של ממשלת ישראל על סיפוח השטחים הפלסטיניים הכבושים, בתמיכת הממשל האמריקאי, תחת תוכנית 'עסקת המאה' הרתהאסון. משמעותה של תוכנית זו היא הנצחת הכיבוש, העמקת ההתנחלויות, יצירת משטר אפרטהייד רשמי, וחיסול זכותו של העם הערבי הפלסטיני להגדרה עצמית. 'עסקת המאה' מכוונת למנוע את סיום הכיבוש וההתנחלות ואת הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות ה4 ביוני 1967, עם ירושלים המזרחית כבירתה והכרה בזכות השיבה לפליטים בהתאם לאמנות הבינלאומיות.

"ממשלת נתניהו וממשל טראמפ גוררים את האזור לפי תהום ומבקשים להאריך את הסכסוך בשירות פרויקט הגמוני. הם מהמרים על שתיקת הקהילה הבינלאומית על פשעים אלה המהווים פשעי מלחמה, לאור מיקוד תשומת הלב העולמית במגיפת הקורונה ובהשלכותיה הבריאותיות, החברתיות והכלכליות.

"אנו, המפלגות הקומוניסטיות ומפלגות הפועלים החתומות להלן, פונות לכל כוחות האנטיאימפריאליסטיים ולכוחות והשלום הפרוגרסיביים ברחבי העולם בקריאה להמשיך במאבק נגד מדיניות ישראלית פושעת זו, ונגד התמיכה האימפריאליסטית החצופה בחיסול זכויותיו של העם הפלסטיני ובהשמדת כל אפשרות להחיל את הדין הבינלאומי ולהשיג ביטחון ויציבות באזור. הלאה הכיבוש! יחי מאבקו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית!".

הצטרפו לקריאה המשותפת המפלגות הקומוניסטיות של אלבניה, אלג'יריה, אוסטרליה, בלגיה, בוהמיה ומורביה, ברזיל, בריטניה, קנדה, קטלוניה, צ'ילה, קובה, צרפת, גרמניה, יוון, הודו, איראן, אירלנד, איטליה, ירדן, מקסיקו, נורבגיה, דנמרק, פינלנד, פרגוואי, פרו, הפיליפינים, פולין, סרביה, פורטוגל, הפדרציה הרוסית, ספרד, סודאן, סרי לקנה, דרום אפריקה, סווזילנד, טורקיה, אוקראינה וארה"ב. עוד חתמו על הקריאה: מפלגת העבודה של אוסטריה, הבמה המתקדמת של בחריין, מפלגות העובדים של בלגיה ושל אירלנד, מפלגת אקל הקפריסאית, המפלגה הסוציאליסטית העממית של מקסיקו, המפלגה הקומוניסטית של העובדים בספרד, איחוד המפלגה הקומוניסטית של ברית המועצות לשעבר והמפלגה הקומוניסטית החדשה של יוגוסלביה.