עשרות אנשי בריאות הנפש פרסמו עצומת תמיכה בסרבני 8200

תחת הכותרת "לא נסייע לכיבוש!", עשרות אנשי בריאות הנפש פרסמו עצומת תמיכה בסרבני 8200. בעצומה נאמר "אנו  נשות  ואנשי בריאות הנפש מבקשים להביע את תמיכתנו במחאתכם כחיילי מילואים ביחידת 8200. מקריאת מכתבכם אנו למדים שאינכם מוכנים יותר לשתף פעולה עם השימוש הפוליטי שנעשה בכם כחיילי מודיעין, כחלק מהמשך מנגנון השליטה והדיכוי בשטחים הכבושים. כחיילי מודיעין אתם ניצבים בפני דילמות מורכבות וקשות. אנחנו תומכים ומעריכים את מוכנותכם להתמודד עמן באופן נוקב ובפומבי, ותוך לקיחת סיכון אישי עקב המחיר שאתם עלולים להידרש אליו".

2014-09-22_214025

שכונה בעזה כפי שצולמה בתום מבצע "צוק איתן" הרצחני (צילום: אקטיבסטילס)

כמו כן, הם הדגישו "אנו מוטרדים מן התופעות שתוארו במכתב ובעיקר ש'מידע שנאסף ונאגר פוגע בחפים מפשע ומשמש לרדיפה פוליטית וליצירת פירוד בחברה הפלסטינית באמצעות גיוס משתפי פעולה והפניית חלקים מהחברה הפלסטינית נגד עצמה'. קיימות ראיות רבות שפעולות מאין אלה עלולות לגרום לקונפליקטים ואלימות שלצדם מחירים פסיכולוגיים וחברתיים רבים, ויש סכנה שתופעות אלה גם גולשות לחברה הישראלית. בנוסף, אין חולק על כך שעבודת המודיעין נחוצה לביטחון המדינה. יחד עם זאת, במשוואת התועלת מול נזק, ניתן להעלות את השאלה עד כמה חדירה בלתי מידתית לפרטיותם של הפלסטינים בשטחים אכן מונעת פיגועים, או שמא מעוררת כעס ורצון לנקמה המתדלקים את המוטיבציה להילחם בישראל ובכיבוש".

עוד הם דחו החותמים בתוקף את הטענה כי "אתם פוגעים בחיילי צה"ל ובמדינה, ואת מסע האימים שמנסים להלך עליכם מצד אנשי צבא, פוליטיקאים, תקשורת ודעת קהל. ההיפך הוא הנכון מכתבכם מאיר נקודה חשוכה בעוול המתמשך הנגרם לתושבים הפלסטינים כתוצאה מהכיבוש. הביקורת שלכם, וחוסר נכונותכם להמשיך לשתף פעולה מבטאים קול של אנושיות וערכיות עבור כולנו".

לעיון בעצומה המקוונת:

http://www.atzuma.co.il/pschoactive