עשרה מתושבי ערערה נפצעו בעימותים עם המשטרה בעת הריסת בית

עשרה מתושבי ערערה שבוואדי עארה נפצעו הלילה (רביעי) בעימותים עם כוחות המשטרה

בעת הריסת בית משפחת מרזוק, "בשל בנייה ללא היתר". שלושה בני אדם שהתנגדו להריסת המבנה, בהם בנו של בעל הבית, נעצרו "בחשד לתקיפת שוטרים והפרעה לסדר".

כ-200 שוטרים נכנסו לכפר בסמוך לשעה 3:00 בבוקר, וסיימו להרוס את המבנה בסביבות השעה 7:00 בבוקר. בעקבות הרס הבית, המועצה המקומית ערערה הושבתה היום, ומאוחר יותר תתכנס לישיבת חירום בה יוחלט על צעדי מחאה נוספים .על כך מסר "אל אתיחאד".

חאמד מלחם, יו"ר הוועד העממי בוואדי עארה, מסר כי ההריסה היא התנכלות כלפי בעלי הבתים. "אמנם מדובר בבניין ללא היתר שנבנה על שטח חקלאי, אבל אין מדובר בבניין שמפריע לפרויקט או לתוכנית כלשהי, והיה ניתן למצוא לו הסדרה". הוא הוסיף כי ההריסה היא "אחד הכלים האכזריים שיש", וכי בשנה האחרונה המדינה מגבירה את השימוש בקנס בן עשרות אלפי שקלים שמוטלים על בעלי הבתים.

הבית שבבניה לאחר שנהרס על ידי המשטרה (צילום: אל אתיחאד)

 

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש), תושב ואדי עארה, מסר ש"יום לאחר שכוחות משטרה וצבא הרסו כ-70 דירות בוואדי אל-חומוס שבמזרח ירושלים, הרסו ביתו של אבראהים מרזוק בערערה. נתניהו מדבר אל הערבים-הפלסטינים בשפה אחת: שפת הכוח, ההרס והחורבן. שפת העליונות היהודית שבחוק הלאום. גם מיישם מדיניות ההרס וגם צובר נקודות לקראת הבחירות".

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש): "אל תאמינו לשקרים לגבי בנייה בלתי חוקית. קודם מעוותים את החוק ולא מאשרים תכניות מתאר ליישובים הערביים, ואז מאשימים תושבים בבנייה בלתי חוקית על אדמתם. מדובר במדיניות תכנון גזענית שהופכת אדם לפושע רק כי ניסה להקים קורת גג לילדיו, על אדמה השייכת לו. זו אינה אכיפת חוק שוויונית אלא התעמרות גזענית שכל תכליתה פגיעה בציבור הפלסטיני בישראל, אולי בתקווה שיעזוב את מולדתו… אבל אנחנו לא מתייאשים, ונמשיך לדרוש תכניות מתאר, הגונות וטובות, לציבור הערבי-פלסטיני בישראל".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) הדגיש ש"רק לפני יומיים ביקרתי את משפחת מרזוק מערערה בביתם שנועד להריסה. היה הרבה מתח ופחד. הנשים שאלו אותי איך אם יהרסו יממנו את עלויות ההריסה. הלילה הדחפורים הגיעו, הרסו את הבית, ושלחו אותם לרחוב". כוחות ההרס של המשטר מאיימים על יותר מדי משפחות, והמצב רק מחריף. נתניהו לך… לך כבר.