עשרה מפגינים נעצרו בתל-אביב במהלך המחאה נגד יוקר המחייה; עצרת במוצ"ש בחיפה

עשרה מפגינים נעצרו היום (שישי) במהלך המחאה בצומת עזריאלי נגד יוקר מחיה. המשטרה מסרה כי "העצורים התפרעו, הפרו את הסדר הציבורי באופן בוטה, לא שעו להוראות השוטרים וחלקם אף תקפו שוטרים". מאות מפגינים חסמו בשעות הצהריים את הצומת במחאת בגרסה המקומית של האפודים הצהובים הצרפתיים.

2018-12-14_174250

ח"כ דב חנין בעת ההפגנה שנערכה יום בצומת עזריאלי בתלאביב (צילום: זו הדרך)

בין מאות המפגינים שלקחו חלק במחאה על יוקר המחייה וגל ההתייקרות בחשבונות החשמל, המים ומוצרי המזון: פעילי תנועת עומדים ביחד, חד"ש ומק"י. בין הקריאות שנשמעו: "לא נוותר", "עד כאן", "ביבי תתפטר, האזרחים שווים יותר", "ביבי הביתה". על הממשלה: "מאפיה", "זה שוד".

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) שהגיע להפגנה, אמר כי "יוקר המחיה העולה והמשכורות הנשחקות הם שני צדדים של אותה מדיניות ממשלתית שלא סופרת את רוב מי שחיים כאן. במקום לאפשר את ייקור הלחם, הארנונה, החשמל והמים, ובמקום לקצץ בשירותים החברתיים, צריך להעלות את השכר כפי שהצלחנו להשיג בשכר המינימום ולייצר פתרונות ציבוריים למשבר הדיור ולעוני".

בדף הפייסבוק של המחאה נכתב כי "המחירים עולים בכל מקום, ולנו נמאס. כולם יוצאים לרחובות עם אפודים צהובים! בימים האחרונים הודיעו על עלייה במחירי החשמל, המים ומוצרי המזון. איפה הממשלה שהבטיחה לדאוג ליוקר המחיה? למה המחירים ממשיכים לעלות, המשכורות שלנו קפואות, ולאף אחד בירושלים לא אכפת? אנחנו אומרים עד כאן". עוד נכתב כי "ראינו בשבועות האחרונים איך בצרפת ובמקומות אחרים בעולם האזרחים יוצאים לרחוב, שמים אפוד צהוב ועושים רעש עד שהממשלה מקשיבה להם. זה הזמן שלנו לגרום לזה לקרות גם בארץ".

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, רם שפע, אמר כי "אנחנו חוזרים לרחובות כי אנחנו לא יכולים לשתוק יותר. המחירים עולים, ואנחנו מושיטים את הלחי השנייה לעוד סטירה, ועוד גזירה כלכלית. למרות שיהיה מי שינסה לסווג זאת כך, זה לא עניין של שמאל או ימין. יוקר המחיה משפיע ופוגע בכל אזרח ואזרחית במדינה, מדרום עד צפון. זה הזמן שלנו לשים את הקו האדום ולהגיד עד כאן. אנו דורשים מהממשלה התערבות מידית, תחזרו בכם מעליית המחירים, אם לא, השטח יבער". התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הודיעה על הצטרפותה למחאה, וקראה לקיום הפגנה גדולה נוספת בתל אביב ב-22 בדצמבר.

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ויו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם", הביע תמיכה במחאה והוסיף: "באנו לתמוך ולהפגין נגד עליית מחירי החשמל, המים ומוצרי הבסיס. עליית המחירים המתוכננת הינה פגיעה קשה בכלל הציבור הישראלי, אך קשה עוד יותר ומשמעותה סכנת חיים עבור האוכלוסיות המוחלשות כגון הנכים והקשישים. מקווים ומצפים מהממשלה, שחרתה על דגלה קידום נושאים חברתיים, לביטול הגזרה".

יצוין שמחר (מוצ"ש) צפויה הגנה נוספת נגד "ממשלת היוקר והכיבוש" בחיפה ביוזמת הסניף המקומי של חד"ש. ההפגנה תיערך בשעה 19:30 בסמוך לכניסה של מוזיאון חיפה, רחוב שבתאי לוי 26.

ההפגנה שתתקיים במוצ"ש בחיפה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/208832090023535