עשור לאחר הפלת משטרו של בן עלי: הצעירים שבים להפגין ברחובות תוניסיה

אלפים רבים מפגינים זה שלושה ימים, רובם צעירים ומובטלים, ברחבי תוניסיה. אמש (שני) המחאות הגיעו לבירה תוניס כאשר הצעירים חסמו את שדרות בורגיבה שבמרכז העיר. כך מסר הבוקר בעיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה". אחרי שלושה ימי מחאות נרשמו יותר מ-600 עצורים. ההפגנות פרצו על רקע המשבר הכלכלי הגובר והאירועים לציון עשור למהפכה שהובילה להפלתו של הרודן זיין אלעבדין בן עלי.

צעירים מפגינים, אמש, במרכז תוניס (צילום: הומינטה)

על פי הדיווח המחאות פרצו בשכונות העוני של תוניס, קסרין, סוסה, ביזרט, טרבובה, סיליאנה, חממת וסידי חסין. הזעם התפרץ בגלל האבטלה הממושכת, השירותים הציבוריים הירודים ונגד המדיניות הניאוליברלית של הנהגת המדינה ושל המפלגות המרכזיות.

תוניסיה חוותה משבר כלכלי עוד לפני המכה שהנחיתה מגיפת הקורונה בשנה שעברה, שהחריבה את ענף התיירות והובילה לסגירת עסקים רבים אחרים. התועה האסלאמית האשימה "גורמים זרים" המעוניינים "להשליט אי סדר במדינה" כאחראים למחאת הצעירים. המפגינים צעקו בימים האחרונים "מהפכה" ו"אל פחד, אל פחד, הרחובות שייכים לעם". אתמול מחו גם סמוך לעיר סידי בוזיד שבה הצית את עצמו למוות מוכר הפירות מוחמד בועזיזי ב-2010. האירוע הצית את המהפכה בתוניסיה ואת גל "האביב הערבי" במדינות ערב.