ערב סולידיות עם תיאטרון יפו: נמשיך להיאבק על חופש הביטוי והיצירה

ההנהלות הציבוריות של תיאטרון יפו ותיאטרון אלסראיא, השותפים במרכז לתיאטרון ערביעברי ביפו, דחו בסוף השבוע "מכל וכל את הרדיפה הפוליטית משוללת היסוד שתיאטרון יפו נתון בה בימים האחרונים" מצד ממשלת הימין.

1

"ההודאה" (צילום: תיאטרון יפו)


עוד נמסר כי "תיאטרון יפו הינו במת תיאטרון ואמנות למפגש ביןתרבותי המעודד היכרות הדדית וקירוב בין תרבות עברית, ערבית ומזרחתיכונית, בכבוד הדדי ומתוך אמונה בדרך של פיוס ושלום. ההנהלות הציבוריות של שני התיאטרונים קוראות לכל נבחרי הציבור, מכל קצוות הקשת הפוליטית, המתנגדים לצנזורה מכל סוג שהוא, להשמיע את קולם בפומבי וללא היסוס בעד חופש האמנות, חופש הביטוי וערכי הדמוקרטיה בכלל, ונגד כל רדיפה פוליטית וסתימת פיות".

יצוין שביום שני 18 בספטמבר ייערך ערב סולידריות ותמיכה במאבק התיאטרון. האירוע יתחיל בשעה 20:30 בהצגה "ההודאה". מחזה מאת מוטי לרנר בבימויו של סיני פתר המחזה נכתב בהשראת פרשת כיבוש הכפר הערבי טנטוּרה ב 23- למאי 1948 בידי כוחות צה"ל, ובהשראת המחלוקת בין כמה היסטוריונים ישראלים לגבי האפשרות שבמהלך הכיבוש ביצעו חיילי צה"ל טבח בתושבי הכפר. עם זאת, כל הדמויות המופיעות במחזה וכל האירועים המתרחשים בו הם פרי דמיונו של המחזאי.

העלילה, המתמקדת בשתי המשפחות, היהודייה והערבייה, מנסָה באמצעותן לחקור את תהליך הדחקת הטראומה של כיבוש הכפר, תהליך שהתרחש הן בחברה היהודית והן בחברה הערבית, ואת הנסיבות שהביאו להתפרצותה של הטראומה המודחקת אל תודעתנו ארבעים שנה אחר כך. לאחר ההצגה יתקיים פאנל בהשתתפות אישי ציבור בנושא חופש הביטוי בהנחיית ירון לונדון. בין המשתתפים: רות גביזון, יולי תמיר וא.ב. יהושע.

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב