ערב לזכרו של פרופ' עובדיה עזרא ייערך באוניברסיטת תל-אביב

ערב לזכרו של פרופ' עובדיה עזרא יתקיים באוניברסיטת תל אביב ביום חמישי הקרוב בשעה 16:00 באולם 449 בבניין גילמן. עמיתיו של פרופ' עזרא המנוח, שנפטר ממחלה קשה בדמי ימיו והיה במשך שנים פעיל בחד"ש, יקיימו את האירוע לרגל פרסום ספרו "לחיות בכבוד".

2019-04-01_174721

הספר הוא אסופה של מאמרים קצרים באתיקהיישומית שהתפרסמו ברובם בעיתון "הארץ" בשנים 2001-1999. הם עוסקים בנושאים העשויים לגעת בחיי כל אדם ואדם, ובהם: יחסי משפחה; דיני עונשין, לרבות עונש לעברייני מין; זכויות אדם; חופש הביטוי בכלל, וחופש הביטוי באקדמיה בפרט; סוגיות בביואתיקה: תרומת איברים להשתלה, מדינת ישראל וערך החיים.

עובדיה עזרא היה פרופסור לפילוסופיה מדינית ולתורת המוסר בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. הוא הלך לעולמו בערב ראש השנה תשע"ח, 20 בספטמבר 2017, בהיותו בן 58 שנים בלבד.

בין 2008 ל-2010 כיבן פרופ' עזרא כראש החוג לפילוסופיה. כמו כן הוא כיהן שנים רבות כנציג הפקולטה למדעי הרוח בוועדים של ארגון הסגל האקדמי הזוטר ושל ארגון הסגל האקדמי הבכיר. ספרו "צדק ושוויון: צריך העדפה מתקנת" ראה אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד ב-2006.

פרופ' עזרא פעל רבות נגד הכיבוש וישב בבתי כלא צבאיים בגלל סירובו לשרת בשטחים ובלבנון. בריאיון עמו שפרסם אתר "וואלה!" לאחר שחרורו מהכלא הצבאי ב-2002 אמר: "פילוסופים בבתי כלא זו מסורת ארוכה מאוד". באותו ריאיון הקביל בין מאסרו כסרבן מצפון לבין מצב היפותטי שבו יאסרו אדם דתי על סירוב לאכול חזיר:

"אף אחד לא שואל אדם דתי מה הוא יעשה אם הוא יקבל פקודה לאכול חזיר. למדנו לכבד את חופש המצפון ואת חופש הפולחן בהקשר הדתי. אבל פתאום כשאדם אומר 'זה בניגוד לאמונה שלי לשלוט על עם אחר', את זה הם מתקשים להבין".

נוסף לפעילותו האקדמית והפוליטית, היה עזרא פעיל בעמותת הפועל אוסישקין – קבוצת האוהדים של הפועל תל אביב בכדורסל.

בערב שייערך באוניברסיטת תלאביב ישתתפו ראש בית הספר לפילוסופיה פרופ' יוסי שוורץ, פרופ' משה צוקרמן, פרופ' צבי טאובר, ד"ר תמי יגורי, אלמנתו עו"ד מור סטולר וקרובת משפחתו מלכה עזרא.