ערב השקה לספר 'חוריה – סיפורים ורשימות של יוצרות בעקבות האביב הערבי'

ערב השקה לספר "חוריה – סיפורים ורשימות של יוצרות בעקבות האביב הערבי", שאסף, ערך ותרגם מערבית אלון פרגמן, יתקיים ביום שלישי הקרוב. האסופה מכילה את המקבץ הרחב ביותר שתורגם בעשרים השנה האחרונות לעברית, פרי עטן של עשרות כותבות מרחבי העולם הערבי.

2018-04-22_200813

ביצירות אלה משתקף מעמדן המורכב של הנשים בעולם הערבי ומאבקן, באמצעות הכתיבה, לחירות ("חוריה") במובניה הרחבים. בכתיבתן ההיברידית, המגוונת והמאתגרת את הקאנון הספרותי במובנים שונים, יש כדי להעיד על התהליכים העמוקים, הסמויים מן העין, המתקיימים לנוכח "האביב הערבי", כמו גם על שינויים פואטיים המתחוללים בתחומי הספרות.

הסיפורים והרשימות המתורגמים באנתולוגיה זו נבחרו מתוך מאות רבות של כתבים שפורסמו בעשור האחרון בערבית בבמות מגוונות, חלקן מוכרות וחלקן חדשניות ובלתי ממוסדות. זהו מקבץ שני הרואה אור בסדרת "ושתי". קדם לו "נמר מנייר" ב2012 מאת הסופר הסורי הגולה זכריא תאמר.

ד"ר פרגמן הוא מרכז לימודי השפה הערבית במחלקה ללימודי המזרח התיכון ומתאם אקדמי של לימודי התעודה לתרגום ערבית באוניברסיטת בן גוריון בנגב; חוקר את לימוד השפה הערבית והוראתה בקרב דוברי עברית כשפת אם מהיבטים בלשניים ופדגוגיים; כיהן כראש החוג לשפה וספרות ערבית במכללה האקדמית בית ברל ועסק בהכשרת מורים לערבית; מכשיר צוותים רפואיים לדיבור בערבית ומספק ייעוץ, הדרכה וליווי למוסדות ציבוריים בלימודי השפה הערבית.

בערב ההשקה שיתחיל ב-19:30 ביום שלישי הקרוב בתולעת ספרים (מאז"ה 7, תלאביב) ישתתפו עדי שורק, עורכת סדרת ושתי בהוצאת רסלינג; ד"ר מירה צורף, עידן בריר וד"ר אלון פרגמן.