עקב ביטול מצב החירום המיוחד: קוראים לשוב ולהפגין ליד מעון רה"מ בירושלים וברחבי הארץ

המדינה הודיעה אמש (שני) לבג"ץ כי אין בכוונתה להאריך את מצב החירום המיוחד, שיפוג הלילה בחצות. המשמעות היא שממחר ניתן יהיה לקיים שוב הפגנות ומחאות נגד שלטון הימין גם במרחק של יותר מקילומטר מהבית.

"סגר פוליטי", מפגינים בכיכר המושבות בתלאביב, במוצ"ש האחרון (צילום: זו הדרך)

הודעת המדינה נמסרה בתגובה לכמה עתירות שהוגשו בנוגע למגבלות הקורונה חלקן באופן ספציפי נגד המגבלות על ההפגנות, וחלקן נגד הסעיפים ב"חוק הקורונה הגדול", שמאפשרים לממשלה להטיל את אותן המגבלות. העתירות, שנידונו היום הוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון, פעילי המחאה נגד ראש הממשלה שמיוצגים בידי עו"ד יאיר נהוראי, וקבוצת אנשי הייטק ומרצים למשפט חוקתי שמיוצגים על ידי עו"ד גלעד ברנע.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה כי אין די בהודעת הממשלה שאין בכוונתה להאריך את המגבלות, כל עוד תישאר לה הסמכות להטילן מחדש. "אי הארכת תוקפן של התקנות, לעת הזו, היא זריית חול בעיני הציבור", אמרו בתנועה. "מאחר והחוק המסמיך את הממשלה למנוע מאזרחים להפגין הוא חוק שהוא בבחינת כתם שחור בספר החוקים של מדינת ישראל". עוד מסרו בתנועה כי לאחר הסרת המגבלות, בכוונתם לקיים במוצאי שבת הקרובה הפגנת ענק בכיכר רבין, כדי למחות על "פרשת השחיתות החמורה ביותר שהתגלתה אי פעם במדינת ישראל, והיא פרשת הצוללות וכלי השיט".

תנועת קריים מיניסטר, שהייתה גם היא בין העותרים והקוראת להפגין ליד מוען ראש הממשלה בבלפור במוצ"ש הקרוב בשעה 20:00, מסרה: "תשובת המדינה לבג"ץ מבשרת על תום הסגר הפוליטי וקיצן של תקנות הדיקטטורה שהטיל על המדינה נאשם בפלילים, שגזר על אזרחיה חורבן כלכלי. במוצאי שבת הקרוב נקיים בבלפור מפגן דמוקרטי ענק, בדרך להפלת נתניהו. ביבי נהיה שם כל מוצ"ש עם עשרות אלפים מכל הארץ שנקעה נפשם מהמחדלים והשחיתות שלך".

גם תנועת הדגלים השחורים הודיעה כי תחזור להפגין סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים בשבת הקרובה, זאת במקביל לכ-1,200 נקודות בכל רחבי הארץ. בנוסף, ביום חמישי יקוימו הפגנות בכל רחבי הארץ. מטעם התנועה נמסר: "בחודש האחרון כל אזרחי המדינה הבינו שראש ממשלה נאשם זה מתכון לאסון ודאי. נתניהו מוביל את ישראל לחורבן הבית השלישי, 35 מיליארד שקלים מכספי המיסים של כולנו נזרקו לפח בגלל שנתניהו רצה הפסקה מההפגנות, חיים של משפחות נהרסו, עסקים נסגרו ונתניהו מתכוון להמשיך לעשות הכל כדי להיחלץ ממשפטו הקרב. עם ישראל יצא בהמוניו בשבועות האחרונים מתוך רצון להציל את ישראל ואנו קוראים להמשיך לעשות זאת ולעלות לבלפור כדי להחליף את נתניהו". יצוין שחד"ש ומק"י קראו לחבריהן ואוהדיהן לקחת חלק פעיל במחאות ובהפגנות שייערכו בשבת הקרובה ברחבי הארץ ואף להגיע להפגנה שתיערך ברחוב בלפור בירושלים.

עוד על המחאות נגד שלטון הימין, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמודים 1, 3 ו-6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/10/G39_2020.pdf