עצרת המונים נגד גירוש הפליטים ומבקשי המקלט תתקיים בדרום תל-אביב ב-24 בפברואר

עצרת המונים נגד גירוש הפליטים ומבקשי המקלט האפריקאים תתקיים בדרום תלאביב ב-24 בפברואר בשעה 20:00, רח' לוינסקי פינת רח' העלייה העצרת תתקיים לאורכו של רחוב לוינסקי.

מאחורי העצרת עומדים הארגונים לסיוע לפליטים ולמהגרי עבודה, ארגונים לזכויות אדם ותנועת עומדים ביחד. גם חד"ש ומק"י הביעו תמיכה במחאה וקראו לחבריהן להצטרף להפגנה. בהזמנה נאמר "בואו להפגין איתנו בעצרת המונים נגד גירוש מבקשי המקלט ונגד פינוי התושבים הוותיקים משכונות דרום העיר. בעצרת נדרוש שיקום אמיתי של השכונות בדרום תלאביב, שיטיב עם כל תושביהן, ועצירה מוחלטת של הגירוש.

2018-02-05_204905

עוד נאמר "הממשלה אומרת לנו שהיא עושה את זה "בשם הדאגה לתושבי ותושבות דרום תלאביב". אבל מי שגרות וגרים בדרום ת"א, מי שחיות וחיים בשכונות עם מבקשי המקלט כבר עשור, יודעות ויודעים את האמת: במשך שנים הממשלה הזניחה את השכונות, והפכה אותן לאזור אסון. עכשיו, אותה ממשלה מתכננת לגרש מכאן את כולנו גם את התושבים הוותיקים שחיים בשכונות אלה, וגם את מבקשי המקלט מאפריקה. מי שירוויחו מהעניין הם כרישי הנדל"ן, שיבנו כאן מגדלי יוקרה, וחברות כוחהאדם, שיגזרו קופון מהמחסור בעובדים זולים. אם ממשלת ישראל הייתה רוצה לשקם את דרום תלאביב היא הייתה יכולה לעשות את זה מזמן. שום דבר לא הפריע לה. כל מיליארדי השקלים שהושקעו בעשור האחרון בכליאת פליטים במתקן 'חולות' ובכלא 'סהרונים', בהקמת משטרת הגירה, ובמבצע גירוש יקר ומיותר היו יכולים להיות מושקעים במקום זאת בשיפור החיים כאן".

כמו כן, "לא נסכים להסתה ולשיסוי של קהילה אחת בקהילה שנייה! גירוש של אנשים אל מותם לא ישפר את מצב השכונות, ולא ניתן שיעשו זאת בשמנו. במקום הסתה וסיסמאות, אנחנו דורשות ודורשים בדיקה אמיתית של בקשות המקלט, קליטה בכל רחבי הארץ של מי שזכאי להגנה כפליט, השקעה בשכונות דרום תלאביב הקורסות, והפסקה מיידית של כל הפינויים של תושבי ותושבות דרום תל אביב מבתיהם".


ההפגנה ב-24 בפברואר בפייסבוק:
https://www.facebook.com/events/168011063844346