עצרו את הפיטורים: הישגים לסגל זוטר באוניברסיטת תל-אביב בדיון בבית הדין

הישגים לארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תלאביב בדיון ארוך שנערך אתמול (ראשון) בבית הדין לעבודה בבת ים בעניין הקיצוצים הרוחביים של חבריו. בין היתר, הנהלת האוניברסיטה תעביר לידי הארגון עד ליום שלישי הבא, 11 באוגוסט, פרטים בנוגע לכל הקיצוצים הצפויים בסגל האקדמי הזוטר כמו כן, בין הארגון לבין האוניברסיטה תתקיים פגישה, ופגישות נוספות ככל הנדרש, בעניין הפיטורים כבר במהלך שבוע הבא. ועוד "כל השימועים  לפיטורים או לצמצום משרה אשר נובעים מאילוצים תקציביים/קיצוצים", מוקפאים עד לקיומה של הפגישה שתתקיים בשבוע הבא. עוד נמסר כי הנהלת האוניברסיטה הבינה כי לחברי הסגל ארגון עובדים יציג שמגן עליהם ושיש להתחשב בכך כאשר היא מקבלת החלטות שמשפיעות על העסקתם ומעמדם.

הפגנה של הסגל הזוטר מול משרדי הנהלת אוניברסיטת תלאביב בעת המאבק על חידוש ההסכם הקיבוצי במאי אשתקד (צילום: ארגון הסגל הזוטר)

בתום הדיון הארגון פנה בחבריו בקריאה "אם קיבלתם זימון לשימוע שעתיד להתקיים במהלך השבועיים הקרובים והסיבות לפיטורים או לצמצומים הינן 'אילוצים תקציבים/קיצוצים'פנו אלינו בדחיפות ואנו נפעל להקפאת השימוע" ועוד: "לא ניתן לפטר אתכם או לצמצם את משרתכם עד ליום 11 באוגוסט".

יצוין שלפני שבועיים ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת תלאביב הכריז על סכסוך עבודה ועתר לבית האזורי לעבודה נגד הפיטורים. "הארגון לא יעמוד מנגד, עת מאות מחבריו וחברותיו עתידים לאבד את מקום עבודתם ומטה לחמם בימים בהם המשק ממילא נמצא במצב קשה ועל כן, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת למנוע את גל הפיטורים והצמצומים הנוכחי", נמסר בעת הכרזת הסכסוך.

לקראת ההכרזה, הארגון כינס אסיפת חירום נוכח החשש לפיטורים רבים לקראת תחילת שנת הלימודים הקרובה שתפתח בסוף אוקטובר. בתום האסיפה, תתקיים באמצעות הזום בגלל המגבלות הקיימות במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, 97% מהמשתתפים החליטו לאשר את הצעת הנהגת הארגון על הכרזת סכסוך עבודה. הכרזת סכסוך פירושה שכבר עתה הסגל הזוטר רשאי לקנוט צעדים ארגוניים. ארגון הסגל הזוטר הוא ארגון העובדים הגדול בקמפוס שברמת אביב ובכוחו להפסיק את רוב פעילות ההוראה והמחקר באוניברסיטה.