עצרות והפגנות בצמתים וביישובים ערביים במחאה על אוזלת ידה של המשטרה

14 עצרות והפגנות נערכו אתמול (שבת) בצמתים וביישובים ערביים, במחאה על אוזלת ידה של המשטרה במאבק בפשיעה ובאחזקת נשק בקרב החברה הערבית. המחאות נערכו בהתאם להחלטת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, שהתכנסה השבוע בבאקה אלגרבייה לאחר שלושה מקרי רצח שאירעו ביישוב, בטמרה ובנצרת. המפגינים מחו גם על מותו של דניאל חלבי, בן 18 מדלית אלכרמלשנדקר אתמול למוות בקטטה ביישובו.

יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, שקרא לאחד שורות בחברה הערבית במטרה ללחוץ על המשטרה שתחריף את צעדיה בנושא. "כולנו צריכים להיות מגויסים נגד הפשיעה, שהיא איום על כולנו", אמר, "לא יכול להיות שישראל מתגאה שהיא יודעת מה קורה ברחובות טהראן, אבל לא יודעת מה קורה ביישובים הערביים".

בהפגנה שנערכה מול תחמת המשטרה בטייבה אמרה היו"ר המשותף של סיעת חד"שתע"ל, ח"כ אחמד טיבי, כי "על ממשלת ישראל לקבל החלטת ממשלה למיגור הפשיעה ואיסוף הנשק ולתת הוראה למשטרת ישראל לטפל בפשיעה כאילו הייתה בנתניה או בנהריה ולגדוע את מסלול הברחת הנשק מבסיסי הצבא אל תוך היישובים הערביים. אנחנו מוקיעים מתוכנו את גורמי הפשע שפוגעים אנושות החברה שלנו".

2019-05-26_201853

מפגינים, אתמול, בצומת כפר יאסיף. בין המפגינים: ח"כ עאידה תומאסלימאן (צילום: אל אתיחאד)

בכל עצרת השתתפו תושבים רבים לצד ראשי רשויות, חברי כנסת של חד"ש והמפלגות הערביות ופעילים פוליטיים וחברתיים. בין המקומות שבהם נערכו הפגנות: נצרת, אום אלפחם, טייבה, באקה אלגרבייה, רהט, סכנין וכביש 85 ליד מג'ד אלכרום שם חסמו המפגינים את הציר הראשי לכמה דקות. מוועדת המעקב נמסר שעצרת גדולה תיערך ביום רביעי מול מטה המשטרה ביפו. בחודש הבא תצא שיירת כלי רכב לאורך כביש 6, ולבסוף יוקם אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים.