עצמאיות יפגינו בכיכר הבימה; מחאות של מטה המאבק להצלת עולם התרבות

חסימות כבישים כבדות בדרך לירושלים. עשרות משאיות ענק של חברות הגברה ותאורה חסמו הבוקר (שני) את הכביש המהיר. החסימה התבצעה עלידי חברי מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים הלא מסובסדים ולא מתוקצבים, במחאה על הזנחת הענף שקרס בחודשים האחרונים בעת שממשלת הימין ממשיכה להתעלם ממצבו הקשה. מאוחר יותר המוחים הפעילו רמקולים בעוצמה גבוהה במיוחד מול משרד האוצר.

אתמול בבוקר הוקם בקריית הממשלה בירושלים אוהל מחאה והוכרז על שבוע זעם תחת הכותרת "הנשמה או מלחמה" כשראשי מטה המאבק הודיעו כי לא ירדו מירושלים עד שימצא מתווה סיוע שיאפשר את הצלתם. ועד הפעולה דורש מהממשלה להגדיר את ענף התרבות והאירועים כתחום בסיכון וגבוה, בעקבות השבתתו במהלך משבר הקורונה והמשך ההגבלות החלות עליו.

כמו כן, מחר בשעה 19:00 תתקיים בכיכר הבימה מחאה של עצמאיות שהחליטו להתאגד ולזעוק כנשים את זעקת העצמאים. זהו לא מיצג מחאה ראשון של העצמאיות אשר חלקן גם פעילות במחאה של קבוצות ארגונים עצמאיים נוספים. בין חברות הקבוצה ניתן למצוא עצמאיות שמתחומים שונים כמו מסעדנות, יח"צ, הפקה, עו"ד, נדל"ן, עיצוב פנים, קייטרינג, עיצוב אופנה ועוד תחומים נוספים. בתכנון מיצג גופות העצמאיות מכוסות שקיות שחורות עם פתק נפטר הכולל את שם העסק שלהם. המוחות דורשות מממשלת הימין לגבש "תכנית אמיתית שתציל את כלל העצמאים" ו"להפסיק את הקמצנות לפני שיהיה מאוחר מדי".