עצורים בהפגנת עובדי רשות השידור; אנשי חיפה כימיקלים חסמו רחוב בי-ם

עובדי חברת "חיפה כימיקלים" בצהריים (רביעי) את הכביש הסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על הסגירה המתוכננת של המפעל ופיטוריהם הצפויים של כ-1,500 עובדים. זאת במקביל לעתירה שהגיש היום המפעל לבית המשפט העליון נגד ריקון מכל האמוניה בחיפה והמועד שנקבע לו בערכאות נמוכות יותר. גם אתמול העובדים חסמו כביש מרכזי בתל-אביב, ליד צומת קניון עזריאלי.

יצוין שבמפגש שנערך אמש עם פעילי חד"ש ומק"י בתל-אביב, אמר יו"ר סיעת חד"ש שנבחר לאחרונה לתפקיד, דחיל חאמד, כי יש לקדם את הסולידריות עם עובדי רשות השידור וחיפה כימיקלים. "צריך לרוקן את מיכל האמוניה במפרץ חיפה, כי הוא מהווה סכנה סביבתית חמורה", אמר והוסיף "אבל לא ייתכן שהצעד הזה יינקט על חשבון מקום העבודה של העובדים. ממשלת הימין ובעלי המפעל המופרט, בעלי הון אמריקאים, עשו יד אחת כדי לקפח את העובדים".

2017-03-29_184155

עובדי חיפה כימיקלים חוסמים את צומת עזריאלי, אתמול, בתל-אביב (צילום: כוח לעובדים)

 

הפגנה סוערת של עובדי רשות השידור נערכה גם היום בירושלים, במסגרת ההפגנה נעצרו מספר עובדים. אחד מהעצורים הוא ראש מטה המאבק, רונן גליק, המשמש כאחראי צלמים בערוץ הראשון ויו"ר ועד העובדים.

העובדים הפגינו בתחילה מול משרד האוצר ומשם התקדמו ללשכת רה"מ לאחר ששמעו כי מתקיימת פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון סביב נושא התאגיד וסגירת רשות השידור. בדרך ללשכה העובדים ראו את רכבו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הקיפו אותה וחסמו את המעבר. במקום מקום התפתחה מהומה רצינית כאשר המשטרה התערבה ואף הפעילה אלימות כלפי המפגינים.

היום הצטרפו עובדי משרד הרווחה מצטרפים לצעדי הסולידריות עם עובדי רשות השידור

כחלק מצעדי ההזדהות בשירות המדינה עם עובדי רשות השידור, במשרד הרווחה לא היה מענה טלפוני ולא ניתן שירות בלשכות הרווחה ברחבי הארץ. העיצומים ננקטים לאחר שבשבוע שעבר ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה, במסגרתו ההסתדרות דורשת להגן על תעסוקתם של עובדי רשות השידור, לבטל את תופעת עובדי הקבלן בתאגיד ולמחות כנגד תקינה חסרה בתאגיד שמטרתה להימנע מהעסקת עובדים בהתאם להתחייבויות. צעדי ההזדהות אשר החלו בשבוע שעבר כללו כבר עיצומים ושיבושי עבודה ברשות המסים, רשות האכיפה והגבייה, משרד החקלאות, משרד הבינוי והשיכון, משרד הכלכלה והתעשייה, המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה ומשרד החינוך.