עצורים בגלל חשד לגרימת מוות ברשלנות של פועל בניין פלסטיני בבני ברק

המשטרה עצרה הבוקר (חמישי) את אהרן יעקב, בן 58 מקריית אונו ואת עמאר ג'בארין, בן 33 מאום אל פחם, בחשד לגרימת מותו ברשלנות של הפועל הפלסטיני מוניר סלמאן שנהרג אתמול באתר בנייה בבני ברק.

שני החשודים, מנהל העבודה והקבלן, חשודים גם כי ניסו לשבש חקירה ולתאם גרסאות. סלמאן עבד בבני ברק, ברחוב הרב שבזי, באתר בנייה של החברה "יש לי אור חברה לבניין בע"מ". הוא נפל מגובה של שמונה מטרים. כוחות של מד"א שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו. נפילה מגובה מהווה סיבה של כשני שליש מסיבות המוות באתרי הבנייה.

2018-05-31_204005

שופט בית משפט השלום בתל אביב עלאא מסרוואה קבע הבוקר כי "על פני הדברים קיים חשד לגרם מוות ברשלנות כתוצאה מאי קיום דרישות בסיסיות של בטיחות בעבודה. קיימת גם אינדיקציה לשיבוש שנעשה לאחר התאונה". הערב צפויים השניים להשתחרר למעצר בית עד ליום ראשון וייאסר עליהם לדבר עם מעורבים ולהתקרב לאתר הבנייה למשך שבועיים.

מלבד החשד לגרימת מוות ברשלנות, המשטרה מייחסת לשני החשודים עבירות של שיבוש מהלכי משפט ואי קיום הוראות בטיחות. באתר הבנייה נמצאו גם ליקויי בטיחות חמורים. סלמאן הוא ההרוג ה-17 בתאונות עבודה מתחילת השנה.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי "הקבלן המבצע הינו 'יש לי אור חברה לבניין בע"מ', שמוכר למפקחי המינהל ושכלפיו הופנו גם חלק ממבצעי האכיפה והפיקוח המשולבים שהוביל המינהל בשיתוף משטרת ישראל והפרקליטות בחודש פברואר האחרון בעיר בני ברק. אנו שבים וקוראים למהנדס העיר בני ברק, להיענות לקריאתו של מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, ד"ר אביגדור קפלן, ולהפעיל סמכותו על אתרי בנייה כדי לצמצם את היקף הנפגעים בעירו".