עצומה של 'מגמה ירוקה': תנובה עורכת סיורים מסחריים לתלמידים במסווה חינוכי

מדי שנה עורכת חברת תנובה סיורים לילדים במסווה של סיור "חינוכילימודי" כאשר בפועל נחשפים הילדים לפרסום מסחרי סמוי מצד חברה תעשיינית. למרות האיסור המפורש בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך תנובה ממשיכה את הסיורים במרכזיה ומציגה מידע שגוי ומטעה אודות תעשיית החלב. כך נמסר מהארגון הסביבתי "מגמה ירוקה".

בחוזר מנכ"ל שהופץ באוגוסט אשתקד נאמר "חל איסור מוחלט לבקר במרכז מבקרים, במפעל ובמקום פעילות שמתקיימת בהם פעילות המשלבת פרסומת מסחרית גלויה או סמויה".

2018-02-24_205811

מיצג מחאה של "מגמה ירוקה" מול מחלבת תנובה (צילום: מגמה ירוקה)

על אף זאת, יותר מ-60,000 תלמידים הגיעו בשנה האחרונה לסיור במרכזי המבקרים של תנובה ונחשפו לפרסום המסחרי שבהם. חשיפת התלמידים לפרסומות של תנובה בסביבה הלימודית אינה מעודדת חשיבה ביקורתית כלפי המוצרים המוצגים להם.

"בעוד שבריאותם של המוצרים עתירי הכולסטרול וההשלכות האקולוגיות של תעשיית ייצור החלב שנויות במחלוקת, חברת תנובה מציגה אותם באור חיובי בפרסומות שעוברות לתלמידים, והם מקבלים את המסרים כעובדות. אנו קוראים למשרד החינוך ושר החינוך נפתלי בנט, לאכוף את חוזר המנכ"ל ולהגן על הילדים מחשיפתם לתוכן פרסומי ושיווקי במסגרת חינוכית שאמורה לשמור אותם מאלה. אנו קוראים למורים ולמנהלי בתי הספר לפנות לאלטרנטיבות הרבות ולקיים סיורים במוזיאונים, במבנים היסטוריים, באתרים הארכאולוגיים הקיימים בערים, ולחשוף את התלמידים לשפע של מסרים חינוכיים ומעוררי מחשבה", נמסר מ"מגמה ירוקה".

לחתימה על העצומה: https://www.green.org.il/tnuva-2