עצומה של חד"ש: 100% מהשכר ולא פחות; יו"ר ההסתדרות מציע… הלוואות לחבריה

פעילי האיגוד המקצועי של חד"ש הצטרפו לקריאה לפצות ב-100% את אובדן ההכנסה של המובטלים, העצמאים ואת העובדים שהוצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה. תחת הכותרת "100% מהשכר לא פחות" מהשכר לא פחות", נאמר בעצומה המקוונת: "אנו דורשים מהממשלה לשאת באחריותה כלפי ציבור העובדים והעצמאיים ולפצות אותם ב100% מהשכר אשר איבדו בגלל משבר הקורונה, ולא פחות. יותר ממיליון עובדים איבדו את מקום עבודתם, והפכו בין לילה למובטלים. משבר הקורונה לכן אנו דורשים פיצוי של 100% על השכר וההכנסות שאבדו הן לעובדים והן לעצמאיים למען יוכלו אזרחי המדינה לחיות ולהתקיים בכבוד".

יצוין שעל פי נתונים שפרסם אתמול (ראשון) שירות התעסוקה, בישראל יותר ממיליון מחוסרי עבודה. אילת היא הנפגעת הקשה ביותר בישראל ממשבר הקורונה: 70% מכוח העבודה בעיר נרשם לשירות בשירות התעסוקה לקבלת דמי אבטלה. שיעור דורשי העבודה בעיר הדרומית קפץ מ-3.3% בפברואר ל-69.3% תוך חודש בלבד. אחריה נמצאת נצרת מ-6.3% ל. ל46.6%. לעומתן בתלאביב ובחיפה "רק" אחד מכל חמישה עובדים מחוסר עבודה. הממוצע הארצי עומד כל 25%.

כוח לעובדים אף הוא דורש 100% פיצוי על אובדן ההכנסה (צילום: כוח לעובדים)

במקום להיאבק למען פיצוי מלא על אובדן ההכנסה, ההסתדרות מציעה לחבריה הלוואות בריבית מסובסדת. בהודעה שהפיץ הבוקר יו"ר ההסתדרות, ארנון ברדוד, נכתב "חברות וחברי הסתדרות יקרים, אנו עדיין בעיצומו של משבר כלכלי משמעותי אשר משפיע כמעט על כל בית בישראל. לצד ההגנה והשמירה על מקומות העבודה שלכם, חשוב לי למצוא דרך לסייע לכם כלכלית גם בעת הזו. לכן גיבשתי עבורכם תוכנית הלוואות מיוחדות ומסובסדות עלידי ההסתדרות, בה אנו משקיעים משאבים רבים "לא משנה באיזה בנק אתם אם אתם חברי הסתדרות בעלי ותק של שנתיים, תהיו זכאים לקבל הלוואה של עד 10,000 שקל לתקופה של עד 24 חודשים, בריבית מסובסדת של פריים מינוס חצי".

לחתימה על העצומה:

https://www.atzuma.co.il/100workerright