עמק שווה יקיים כנס על מורשת ירושלים כמשאב לאומי, תרבותי ובינלאומי

עמק שווה יקיים מחר (שני) כנס על מורשת ירושלים כמשאב תרבותי, לאומי ובינלאומי. הכנס יעסוק גם בהשפעת המורשת על חיי היומיום של תושבים המתגוררים בעיר. ריבוי השמות, הסיפורים והמסורות על תולדותיו של אחד משערי החומה.

תובנות שהצטברו במשך שלושים שנה אצל מי שהתאמץ להגן על אתרים ונופים עתיקים וקדושים מול פיתוח ובנייה למטרות כלכליות, דתיות ולאומיות. נפנה מבט אל המתח העתיק והמפורסם של העיר, שבה הלאומי והבינלאומי, המקומי והעולמי נאבקים ללא מנוח. ולסיום, נתהה על הדרכים בהן מתמודדים אמנים עכשוויים, עם משאב המורשת הכביר, השחוק, וכבד המשקל של ירושלים.

2018-10-21_184833

בכנס של עמק שווה, שיתחיל בשעה 18:00, ישתתפו ערן צדקיהו, הפורום לחשיבה אזורית ("בין שער יפו לבאב אל ח'ליל: משמעויות מאחורי שמותיו של שער"), ד"ר תאופיק דעאדלה, החוג ללימודי אסלם והמזה"ת, האונ' העברית ("מיומנו של פקיד בין החומות"), משה גלעד, עיתונאי ב"הארץ" ("תיירות באתרי מורשת עולמית – ירושלים כבן החורג והנתון בסכנה ברשימת אונסק"ו"), אברהם שקד, נציג הארגונים הסביבתיים בוועדה המחוזית ירושלים ("תכנון באגן העיר העתיקה ערכי מורשת ותרבות מול פוליטיקה מגזרית תוקפנית") ורינת אדלשטיין, אוצרת "מנופים" ("לנשוך את היד המאכילה: אומנות עכשווית בירושלים בצומת שבין קישוטיות, יח"צנות ומנוע לשינוי").

הכנס ילווה בתרגום סימולטני אנגלית/עברית, הכניסה חופשית והוא יתקיים באכסניית אגרון, נחמן אביגד 1, ירושלים.

על הכנס בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/874396689429251