עמיתי הוראה במכון הטכנולוגי חולון ובמכללת אשקלון הצטרפו לכוח לעובדים

ארגון כוח לעובדים הודיע השבוע על יציגות בקרב המרצים מן החוץ במכון הטכנולוגי חולון המונים 270 מרצים. במכון הטכנולוגי חולון לומדים כ-3,600 סטודנטים, לתואר ראשון או שני, בתחומים הנדסת חשמל, ניהול טכנולוגיה, מתמטיקה שימושית, מדעי המחשב, עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, ועיצוב משולב וטכנולוגיות למידה. איגוד המרצים מן החוץ במכון הטכנולוגי חולון מצטרף לארגון הסגל האקדמי במכללה האקדמית אשקלון, שהודיע על יציגות כוח לעובדים להנהלה לפני כשבועיים ומייצג את כלל הסגל האקדמי במכללה.

2016-04-09_212850

בארגון כוח לעובדים מאוגדות שבע מכללות מתוקצבות, שהוקמו בשנות ה-90 בכדי להקל על חסמי הכניסה להשכלה הגבוהה. שכר הלימוד במכללות אלה מסובסד ע"י המדינה. כיום 42% מהסטודנטים לתואר ראשון (כ-70 אלף סטודנטים) לומדים במכללות המתוקצבות.

"המכללות המתוקצבות ממלאות תפקיד חברתי חשוב בהנגשת ההשכלה הגבוהה לסטודנטים הנתקלים בחסמים כלכליים או גיאוגרפיים", אמר יורי אמינוב, רכז ענף ההשכלה הגבוהה בכוח לעובדים, "אולם תנאי ההעסקה של הסגלים האקדמיים והמנהליים, ובמיוחד של סגל ההוראה הזוטר, מאיימים על עתידן של המכללות בשל היעדר ביטחון תעסוקתי ,פיטורים סמסטריאליים, והתעלמות מוותק והישגים אקדמאיים. תנאים הללו, ירחיקו מרצים צעירים מהמכללות המתוקצבות ומגבילים את אפשרויות התעסוקה של חוקרים צעירים המבקשים להישאר בפריפריה". בין הסגלים האקדמיים ומנהליים במכללות המתוקצבות המאוגדים בכוח לעובדים: מכללת שנקר והמכללה האקדמית תל אביב יפו (אשר חתמו על הסכם קיבוצי בשנה האחרונה), המרכז האקדמי לב והמכללה האקדמית בית ברל (המצויים במשא ומתן לכינון הסכם קיבוצי); המכון הטכנולוגי חולון והמכללה האקדמית אשקלון (שהודיעו על יציגות ומבקשים לפתוח במשא ומתן קיבוצי) והמכללה האקדמית עמק יזרעאל (המצויה בסכסוך עבודה במהלך המו"מ, לאור פיטורי חד צדדים של חברי הסגל), הסגל הזוטר באוניברסיטה הפתוחה והסכם שיתוף פעולה עם סגל הזוטר באוניברסיטת בן גוריון.