עמותת עיר עמים תערוך סיור בירושלים תחת הכותרת 'מבוא לעיר דו לאומית'

עמותת עיר עמים תערוך סיור בירושלים, ביום שישי 4 בספטמבר, תחת הכותרת "מבוא לעיר דו לאומית". הסיור יבחן כיצד מדיניות תכנון, גדרות והפרדה מקבעות מציאות דולאומית, בלתי שוויונית בשכונות הצפוניות של ירושלים ואת עתידה של העיר.

2015-08-27_164226

המרחב הפלסטיני של צפון ירושלים מהווה חוליה המחברת את רמאללה עם ירושלים, לפיכך, למדיניות הישראלית באזור זה ולתהליכים המתקיימים במרחב זה משמעות מרחיקת לכת מבחינת האפשרות לחבר את מזרח העיר עם המרחב הפלסטיני של הגדה ולאפשרויות המדיניות באזור זהתוואי הגדר בשטח זה מפותל כך שכפרים הופכים למובלעות מצד אחד ואילו שכונות אחדות מנותקות באמצעות הגדר מן העיר. הכבישים הבנויים והמתוכננים במזרח ירושלים יוצרים רצף תחבורתי בין התנחלויות מצד אחד אך מבתרים את השטח מצד שני. שתי האוכלוסיות – הישראלית והפלסטינית – לפותות אלו באלו מבחינת תפרוסתן, ותכניות הבניה משחקות תפקיד חשוב בהשפעה על מרקם היחסים בין השכונות.

הסיור, ללא תשלום, יצא בשעה 9:30 מחניון גן הפעמון בירושלים ויסתיים שם בסביבות 13:30. מומלץ להביא כובע, מים ואוכל  לארבע שעות. לא מדובר בסיור הליכה אולם חלק מנקודות התצפית אינן מפולסות ולכן מומלץ גם לנעול נעלי הליכה.

לפרטים נוספים ולהרשמה: studytours@ir-amim.org.il