עם תחילת הסמסטר: הסגל הזוטר במכללת עמק יזרעאל פותח בשביתה ללא הגבלת זמן

הסגל הזוטר במכללת עמק יזרעאל, המאוגד בכוח לעובדים, לא יפתח את סמסטר ב' במכללה. החל ממחר (ראשון) ישבתו ללא הגבלת זמן 300 המרצים במכללה שבין עפולה לנצרת ובה לומדים כ-5,000 סטודנטים

2017-03-04_165118

מרצים וסטודנטים בהפגנה שנערכה ביום רביעי האחרון במכללה הטכנולוגית בחולון (צילום: ועד הסגל הזוטר)

המרצים מוחים על תנאי העסקתם כמורים מן החוץ, שכן נכון להיום אלו מפוטרים בסוף כל סמסטר. וכך, אקדמאים בתארים מתקדמים מוצאים את עצמם בלשכת העבודה מדי קיץ, ללא קשר לוותק או לאיכות ההוראה. המו"מ בין הצדדים החל במאי 2015, אך לא הבשיל לכדי הסכם חתום.

יצוין שמאז תחילת שנת הלימודים האקדמית מצויים סגלי הוראה זוטרים בכמה מכללות ציבוריות (מכללות המתוקצבות על ידי המדינה) במאבק לשינוי מעמד המורים מן החוץ ל"סגל עמית", הזוכה למשכורת לאורך השנה ולהכרה בוותק. הוועד בעמק יזרעאל חבר לוועד המרצים במכון הטכנולוגי בחולון, שפתח בשבוע שעבר בשביתה ללא הגבלת זמן והפגין מול משרדי ההנהלה. יצוין שהשביתות זוכות לתמיכתן של אגודות הסטודנטים, הן בחולון והן בעמק יזרעאל, ואלו החליטו להצטרף לשביתה. משמעות הדבר הוא שהסטודנטים שובתים גם הם, ומתוכם נשמעו קריאות לגיבוי הסגל הזוטר.

במכון הטכנולוגי חולון, לומדים כ-3700 סטודנטים,  במדעים, הנדסה וטכנולוגיה, ניהול טכנולוגיה, עיצוב וטכנולוגיות למידה. בכוח לעובדים מאוגדים לצד סגל ההוראה בזוטר במכון הטכנולוגי חולון, גם סגלי הוראה זוטרים במכללת אשקלון, בית ברל ועמק יזרעאל  בהם מועסק הסגל הזוטר כמורים מן החוץ, ובשנקר והמכללה האקדמית תל אביב יפו בהם נחתמו כאמור הסכמים קיבוציים. ביום ראשון הקרוב אמור הסגל הזוטר  במכללת עמק יזרעאל להצטרף לשביתת הסגל בחולון במחאה על משבר במו”מ לכינון הסכם קיבוצי במכללה. "ציבור הולך וגדל של מורים מן החוץעתידה של האקדמיה בישראלמואס במעמד המכובס הזה שמשמעו אחתניצול, ויוצא להיאבק", מסר יורי אמינוב, רכז ענף ההשכלה הגבוהה בכוח לעובדים, העובדה שסמסטר ב’ לא יפתח בשתי מכללות מרכזיות, הוא שלב חשוב במאבק".