על רקע תסיסת העובדים הגוברת: הוגשה דרישה נוספת לעצור את הייצוא הביטחוני להונדורס

בשבוע שעבר, נחשף בארה"ב כי נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, חברו הטוב של נתניהו ומי שהוזמן להשתתף בטקס המשואות בהר הרצל, נחקר עלידי המנהל לאכיפת הסמים ((DEA האמריקאי, בחשד לסחר בסמים והלבנת הון. אחיו של הרננדס, כבר נעצר בשנת 2018 במיאמי, בגין מעורבותו בהברחת טונות של קוקאין לארה"ב.

2019-06-09_160422

מפגינים זועמים ניסו בשבוע שעבר להצית את שגרירות ארה"ב בבירת הונדורס (צילום מסך: טלסור)

על רקע חשיפת המידע על החקירה הפלילית בארה"ב, המיאוס של המוני אזרחים ואזרחיות מהשחיתות והאלימות של משטר הרננדס, וקריסת מערכות החינוך והבריאות במדינה בעת שתקציב הביטחון רק גדל, החלו לאחרונה הפגנות ענק ברחבי הונדורס, אשר בימים האחרונים מובילים אותן ארגוני הרופאים והמורים, שהחלו בשביתה כבר בחודש אפריל. לפני כשבוע מפגינים זועמים אף ניסו להצית את שגרירות ארה"ב במדינה.

למרבה הצער, שוב כוחות הביטחון הנתמכים ע"י מדינת ישראל, ומחומשים בכבדות בנשק ישראלי (בין היתר, רובי תבור וגליל אייס), אשר היו לכאורה אמורים לפעול נגד הקרטלים, ארגוני הפשיעה והטרור, בפועל תוקפים אזרחיות ואזרחים המשתתפים במחאה פוליטית לגיטימית. כך, בימים האחרונים דווח כי נעשה שימוש בירי חי כלפי המורים והרופאים. לכן, נשלחה דרישה נוספת לראשת האגף לפיקוח על הייצוא הביטחוני (אפ"י), רחלי חן, לעצור את הייצוא הביטחוני להונדורס.

עו"ד איתי מק, שחתם על הפנייה מסר כי "לציבור הישראלי נמאס מהתנהלות אפ"י, ומלבד גורמים בעלי אינטרסים אישיים, לציבור הישראלי אין אינטרס כלשהו כי שוב נשק ואימונים ישראליים ישמשו לצורך טבח באזרחים, מורים ורופאים. שום מעבר של שגרירות מדינה זרה לירושלים, אינו יכול להצדיק סיוע ישראלי לרצח אזרחים ואזרחיות. אין שום היגיון בהצטרפות של מדינת ישראל למלחמה נגד האזרחים והאזרחיות בהונדורס, כדי לסייע לפושעים ולסוחרי סמים לשמור על שלטונם".