על פי תוצאות לא סופיות: השמאל העקבי בתוניסיה במקום השלישי

חרף העובדה שאזרחי תוניסיה הלכו ביום ראשון לקלפיות כדי לבחור את נציגיהם בפרלמנט בפעם הראשונה מאז הדחתו של הרודן לשעבר זין אלעבאדין בן עלי ב-2011, ועדת הבחירות המרכזית במדינה הצפוןאפריקאית טרם פרסמה את התוצאות הסופיות והרשמיות. למרות שלוש וחצי השנים האחרונות, שהתאפיינו באיסדר פוליטי, התקפות הטרור האיסלמי (כולל רצח שני מנהיגי השמאל) וכלכלה מקרטעת, רבים רצו שתוניסיה תהפוך לדמוקרטיה מלאה. איפרסום התוצאות, פרט לתוצאות חלקיות ביותר, מעורר חשש לאיסדרים בספירת הקולות – כפי שהאשימו נציגים של החזית העממית של השמאל העקבי בכמה אזורי בחירה.

לאחר המהפכה העממית ב-2011 נערכו במדינה בחירות לאסיפה הזמנית שהיתה אמונה על כינון החוקה החדשה של תוניסיה. חשיבות הבחירות היא בהיותן לפרלמנט הקבוע, שיתכנס בהתאם לחוקה שנכנסה לתוקף בתחילת השנה. בהצבעה המתקיימת ב–27 מחוזות בחירה מועמדים נציגיהן של יותר מ–50 מפלגות.

2014-10-28_193555

אסיפת בחירות של החזית העממית, בצד ימין לובש חליפה ועניבה, מנהיגה חמא חממי (צילום: החזית העממית)

על פי הדלפות מוועדת הבחירות, מפלגת "נידא תוניס" החילונית והניאוליברלית זכתה ל-83 מושבים בפרלמנט (38% מקולות הבוחרים). יריבתה, מפלגת "אנהדה" האיסלאמיסטית, זכתה ב-67 מושבים (31%) מתוך 217 בפרלמנט. ה"חזית העממית" שהנהגת האסיר הפוליטי לשעבר, חמא חממי (יו"ר מפלגת העובדים – לשעבר המפלגה הקומוניסטית של העובדים) השיגה כ-6% מהקולות ו-12 מושבים בפרלמנט. מדובר בהישג ללא תקדים עבור חזית השמאל העקבי שהייתה מיוצגת על ידי חברים בודדים באסיפה הזמנית היוצאת.