על פי קריאת ועדת המעקב: הפגינו בוואדי עארה נגד הנרמול על חשבון הפלסטינים

שרשרת אנושית "נגד הסכם הכניעה ולמען הקמת מדינה פלסטינית לצידה של ישראל" נערכה אמש (שלישי) בכניסה לעיר אום אל-פחם בכביש 65 החוצה את ואדי עארה. ההפגנה התקיימה ביוזמת ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל. בהפגנה לקחו חלק יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה; יו"ר חד"ש, ד"ר עפו אגברייה; מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר וח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת).

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) שלקח חלק אף הוא במחאה מסר "בוואדי עארה אנו מפגינים למען סיום הכיבוש ולשלום צודק ואמתי, שביסודו ההכרה בזכויות העם הפלסטיני. מפגינים נגד הסכמים מושחתים של טראמפ ונתניהו עם מדינות המפרץ שביניהם לבין שלום אין דבר או חצי דבר. מדיניות הרחבת ההתנחלויות והעמקת הכיבוש נוגדת כל היגיון של שלום אמתי".

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת), אמש, בהפגנה שנערכה בוואדי עארה (צילום: זו הדרך)

 

יצוין שגם ההנהגה הפלסטינית הכריזה על יום התנגדות עממית. הפגנות ומחאות נגד ההסכם נערכו אתמול בגדה המערבית וברצועת עזה. "הדגל הפלסטיני בכל הערים ומחנות הפליטים בארץ ובחו"ל כדי להדגיש את ההתנגדות להנפת דגל ישראל באבו דאבי ומנאמה", נכתב בהצהרה. "האסירים המשוחררים, משפחות האסירים ומשפחות השהידים שגופותיהם מוחזקות בישראל נדרשים לקיים עצרות גינוי בכל הנפות, עוד נקראים התושבים לקיים הפגנות מול שגרירויות ארצות הברית, ישראל, האמירויות ובחריין".