על פי נתוני האו"ם: תוך שבועיים רשויות הכיבוש הרסו 26 מבנים פלסטינים בגדה ובי-ם

על פי נתונים שפרסם הבוקר (שני) המשרד לעניינים המוניטריים של האו"ם בשטחים הכבושים, בין ה-16 ל-29 במארס רשויות הכיבוש הרסו 26 מבנים בבעלות פלסטינית. ההריסות שנעשו בגדה בירושלים המזרחית שתחת כיבוש גרמו לעקירתם של 34 בני אדם, בהם 15 ילדים.

22 מהמבנים שנהרסו או נתפסו ב־17 במרס נמצאו בקהילות בשטח סי, לרבות שמונה אוהלים שנתפסו בח׳רבת טאנא (נפת שכם) ותפיסתם גרמה לעקירתם של 18 בני אדם; ו־11 בתים לא מאוכלסים שנהרסו בקהילה הבדואית א־נוייעמה אל־פוקא (נפת יריחו), והריסתם פגעה ב־21 בני אדם. ארבעה מהמבנים נהרסו בירושלים המזרחית, לרבות שלושה שנהרסו על ידי בעליהם; הריסות אלה הביאו לעקירתם של 12 בני אדם.

הריסת בית בעיסאוויה שבירושלים המזרחית ב-22 בפברואר האחרון (צילום: אקטיבסטילס)

 

כמו כן, מתנחלים גרמו לנזק למאות עצים בבעלות פלסטינית. תושבים בכפרים ג׳אלוד, ח׳רבת סרה ותל בנפת שכם, וראס כרכר ודיר נידאם בנפת רמאללה, דיווחו כי כ־300 עצים ושתילים הושחתו. בבית איכסא (נפת ירושלים) וכפר א־דיכ (נפת סלפית), בני אדם שעל פי ידיעה או סברה הינם מתנחלים השחיתו בית, שלושה מבנים חקלאיים ושלושה כלי רכב. באזור אל־בקעה (נפת חברון) החלו מתנחלים ליישר אדמה בבעלת פרטית פלסטינית. מתנחלים חסמו מעיין ליד טובאס ומנעו מרועים פלסטינים להגיע אליו. מתנחלים הקימו אוהלים על אדמה השייכת לתושבי הכפרים תוקוע וכיסאן (נפת בית לחם); בכיסאן פינו בסופו של דבר המתנחלים את אוהליהם, ובתוקוע הורו להם הרשויות הישראליות לפנות את האוהלים עד 4 באפריל.

 

עוד בנושא:

פעילים יפגינו מול בית המשפט העליון בעת הדיון על גירוש משפחת סומרין מביתה