על פי נתוני האו"ם: יותר מ-400 מתים מקורונה בשטחים הפלסטינים הכבושים

על פי נתוני המשרד לענייני הומניטריים של האו"ם, מאז פרוץ המגפה נרשמו יותר מ-400 מתים מקורונה בשטחים הפלסטינים הכבושים. כמו כן, בין ה-22 בספטמבר ל-5 באוקטובר נמצאו יותר מ-6,3 אלף פלסטינים נוספים בשטח הפלסטיני הכבוש חיוביים לנגיף, נתון המביא את מספרם המצטבר של הנדבקים  מאז תחילת המשבר לכ-53 אלף. המספר המצטבר של המתים מהנגיף הוא 402: 379 בגדה המערבית, לרבות ירושלים המזרחית, ו-23 ברצועת עזה. לדברי משרד הבריאות הפלסטיני, 47  מטופלים מאושפזים ביחידות טיפול נמרץ, ו-11 מתוכם מונשמים.

במהלך התקופה הנסקרת החלימו יותר מ-11 אלף בני אדם, ומספר הנדבקים הפעילים פחת ב-40%, מ-12,6 אלף ל-7,6 אלף. עם זאת, בשל המחסור בערכות בדיקה בגדה המערבית ניתן לבדוק רק פלסטינים היוצאים לנסיעות וכאלה שיש להם תסמינים לנגיף. האחרים מתבקשים להיכנס לבידוד למשך 14 יום.

כ-85% מהמטופלים החלימו מהנגיף ושיעור התמותה נותר נמוך, 0.8%. בחברון ובירושלים המזרחית אותרו יותר מ-50% מהסך המצטבר של נדבקים, אף שהשיעור הגבוה ביותר של נדבקים פעילים מצוי כעת בעזה (18%). שיעור מי שנמצאו חיובים מקרב הנבדקים  בגדה המערבית הוא כ-14%. ברצועת עזה נערכות מדי יום כ-2,000 בדיקות, ושיעור הנבדקים הנמצאים חיוביים נע בין 3% ל-5%. יכולתה של מערכת הבריאות בעזה להתמודד עם הגאות במספר הנדבקים בקורונה ממשיכה לעורר חששות משמעותיים.

ב-2 באוקטובר הכריזה הרשות הפלסטינית בגדה המערבית על הארכת מצב החירום ל-30 יום. בישראל, הסגר הכללי שהחל ב-18 בספטמבר וחל גם על ירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי הוארך עד ל-14 באוקטובר. בעזה נותרו בתוקף אמצעי הסגר המוטלים מאז אוגוסט, אף שהרשויות החלו הקלות בכמה מההגבלות.

לדו"ח המלא:

https://www.ochaopt.org/he/content/covid-19-emergency-situation-report-19