על פי יוזמת סיעת חד"ש: אושרה התמיכה העירונית בתיאטרון אלמידאן

ביוזמת סיעת חד"ש במועצת העיר, עיריית חיפה אישרה אתמול (שלישי) העברה של 1.2 מיליון שקל לתיאטרון הערבי אלמידאן. 11 חברי מועצה הצביעו בעד התמיכה ושישה התנגדו לה. ההצבעה במועצה התקיימה אחרי שוועדת התמיכות העירונית אישרה את העברת הכספים לתיאטרון. קדם להצבעה קמפיין אינטרנטי מצד גורמי ימין בניסיון לשכנע את חברי מועצת העיר לא לתמוך בהעברת הכספים בטענה ש"תיאטרון אלמידאן תומך בטרור".

2017-12-06_221407

הדיון במועצה עבר עד מהרה לטונים גבוהים וההחלטה התקבלה רק לאחר כחצי שעה של עימותים בעד ונגד. את הדיון פתחה מזכירת העיר ברכה סלע שציינה שהתיאטרון עמד בקריטריונים שקבעה המועצה לשנת 2017, ואף קיבל אישור ניהול תקין לשנה זו מרשם העמותות. "לא התקבלה כל הודעה על התנהלות לא תקינה בוועדה המקצועית שבדקה את התיאטרון", אמרה סלע.

יו"ר ועדת הכספים שי בלומנטל מסיעת הבית היהודי אמר: "גם לפני שנתיים צוין שהם עמדו בקריטריונים עד שגילינו שהם לא". בלומנטל הציע שהמועצה תעביר את כספי התמיכה לתיאטרון הערבי של בית הגפן. "אלמידאן הוא פיקציה", לדבריו.

חבר המועצה ד"ר סוהיל אסאד מסיעת חד"ש, שהיה אחרון הדוברים בנושא, אמר: "אני מרגיש עצוב מאוד כשאני שומע את המתנגדים, שהם מאוד לא אובייקטיביים. ועדה מקצועית של העירייה בדקה את התיאטרון, אך אין אימון בה. אני מבין את הפופוליזם של הימין שבא על חשבון הידברות ודושיח. לו התמיכה לא היתה עוברת זה היה פשע".