על פי דרישת ח"כ תומא-סלימאן ועדת הכספים תדון על מצוקת בתי החולים הציבוריים

על פי דרישת ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) ועדת הכספים של הכנסת תתכנס כדי לדון על מצוקתם של בתי החולים הציבוריים. בשיא ההתפרצות של הגל השלישי של נגיף הקורונה הקימו אתמול (ראשון) שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ובתי החולים האנגלית, הצרפתי והאיטלקי בנצרת, מאהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים במחאה על קריסת בתי החולים.

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ' פהד חכים, אמר אתמול במאהל: "כל המדינה רעדה בעקבות פטירתו של החולה באיכילוב בגלל שנותק ממכונת הנשמה. זה יכול לקרוא בכל אחד מבתי החולים שלנו. בתי החולים שלנו לא מסוגלים לנשום יותר. איפה ראש הממשלה? איפה שר האוצר? איפה שר הבריאות? תתביישו!". עוד תקף חכים: "אני קורא לשר באוצר, בוא תחצה את הכביש, תיכנס איתנו עכשיו למו״מ מיידי. 20 אחוז מהמיטות במדינה מקבלים שירות אצלנו – 2 מיליון תושבים. ביום רביעי לא ייכנסו אמבולנסים לבתי החולים בבירת ישראלגררתם אותנו לזה, אדוני שר האוצר אתה אחראי על זה, אתה אחראי להתמוטטותם שבעה בתי חולים".

יצוין שחברי הכנסת של הרשימה המשותפת ביקרו הבוקר באוהל המחאה והביעו תמיכה במאבקם עם מנהלי בתי החולים. ח"כ תומאסלימאן מסרה בשיחה "פניתי ליו״ר ועדת הכספים משה גפני יחד עם תשעה חברי הועדה בבקשה לקיים דיון מיידי בנושא בתי החולים הציבוריים. אני שמחה מאוד שהוא נענה לבקשתנו. עלינו לעשות הכל כדי להציל את בתי החולים שעומדים בפני קריסה".

המשלחת של הרשימה המשותפת, הבוקר, בשיחה עם מנהלי בתי החולים הציבוריים במאהל המחאה שהוקם בקריית הממשלה בירושלים (צילום: זו הדרך)

עוד הוסיפה "בלי בתי החולים הציבוריים מערכת הבריאות לא הייתה מצליחה להתמודד עם המשבר הזה ולהתמודד איתו כנדרש. על הממשלה להעביר תקציבים מיד לפני ההתרסקות שתגרום לנזק בלתי הפיך". ח"כ ג'אבר עסאקלה (חד"ש הרשימה המשותפת") הדגיש "הגעתי אל מאהל המחאה מול משרד האוצר כדי להביע תמיכה במאבקם הצודק ביותר של בתי החולים הציבוריים. אשר בהיעדר תמיכה ממשרד האוצר נמצאים על סף קריסה זה תקופה ארוכה, ולמרות זאת ממשיכים לספק שירות לחלקים נרחבים באוכלוסייה במסירות בלתי נלאית".