על פי דרישת ח"כ עודה: הכנסת תדון בתלונה של הפלסטינית שנאנסה בחקירה

הכנסת מתכוונת לקיים דיון בעניינה של הפלסטינית שהעידה כי שוטר אנס אותה בחדר החקירות לפני חמש שנים. ידיעה על כך פורסמה ביום שישי האחרון בעיתון "הארץ". הצעירה נבדקה בפוליגרף ונמצאה דוברת אמת, והיו גם עדויות שהתיישבו עם דבריה, אך בחלוף עשרה חודשי חקירה איש לא נעצר ומח"ש סגרה את התיק. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), דרש בסוף השבוע לקיים דיון בהול בנושא בוועדה לקידום מעמד האשה, בהשתתפות המחלקה לחקירות שוטרים ומשטרת ישראל.

2017-12-31_202124

"הבחירה להתלונן במקרים של תקיפה מינית היא תמיד קשה, אך במקרה של אשה שחיה תחת כיבוש ומתלוננת בפני אותה מערכת עצמה, זה דורש אומץ וכח בלתי נתפש", אמר עודה. לדבריו, "נראה כי מח"ש שוב מתפקדת כגוף מטייח, וזאת במקום לנסות ולהגיע לחקר האמת ולהביא את האחראים לדין".

הפרשה החלה לפני יותר מחמש שנים באחד המחסומים באזור ירושלים, שם נעצרה לילה (שם בדוי) בחשד לשהייה בלתי חוקית ונלקחה לתחנת משטרה. לאחר שנחקרה דקות ספורות בחדר אחד הועברה לחדר אחר, שם לדבריה הוטרדה על ידי החוקר שלה, שכעבור זמן קצר יצא מהחדר. אלא שאז, סיפרה, נכנס שוטר לבוש מדי מג"ב ואנס אותה.

לאחר האונס, לילה סיפרה שעזבה את המקום בריצה בלי שחתמה על מסמך שחרור כלשהו. ביום שלמחרת סיפרה לבעלה את שאירע. יום נוסף חלף ובצעד חריג ליווה אותה הבעל למשרדי מח"ש בירושלים. שם, גוללה בפני החוקרים את פרטי האירוע. 

"מדובר במקרה מזעזע ובחקירה שערורייתית שמעלה שאלות קשות על התנהלות מח"ש, לכן חשוב והכרחי שננהל דיון על המקרה הספציפי הזה ונדרוש תשובות מהגורמים האחראים", אמר עודה. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ולשוויון מגדרי בכנסת, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), אמרה כי "פרשה זו מוכיחה כי גם כשאשה אוזרת אומץ ומתלוננת, מערכות אכיפת החוק מעדיפות לסגור את התיק במקום להשקיע את המשאבים הנדרשים כדי למצות לדין את העבריין". לדבריה, "האונס עצמו, כמו גם ההתנהלות השערורייתית בתיק זה, הם לא פחות מפשע מלחמה ואסור שהם יעברו על סדר היום הציבורי מבלי שכל הגורמים המעורבים יישאו באחריות למעשיהם או שתיקתם".