על דלות המוסר: השקת ספרה של ענת מטר בתולעת ספרים בתל-אביב

ערב ההשקה של הספר "על דלות המוסר" מאת ענת מטר יתקיים בתלאביב ביום חמישי הקרוב, 26 בספטמבר, בשעה 19:30 בבית הקפה "תולעת ספרים" (רחוב מזא"ה). באירוע ישתתפו יוסי דהאן, אילת מעוז, נועם יורן, בסמה פאהום וענת מטר. תנחה את האירוע דבי אילון. דיון נוסף בספר יתקיים בנובמבר הקרוב בגדה השמאלית בתלאביב.

ד"ר ענת מטר (צילום: אל אתיחאד)

המסה של מטר היא טקסט הטומן בחובו הצעה מהפכנית. בניגוד לתפישה הרווחת, לפיה הפוליטיקה שואבת את הצדקתה מן המוסר, המחברת טוענת כי המוסר דל מכדי לאפשר תוכן פוליטי  שאינו מדשדש במובןמאליו אשר כשלעצמו כפוף למניפולציות כוחניות.

לדידה, הסדר הוא דווקא הפוך: השיח המוסרי משני לשיח הפוליטי. "תפישת המוסר שלנו צומחת ממסה קריטית של התנסויות אישיות, אקטיביזם, ניתוחים פוליטיים, עובדות אמפיריות, נרטיבים היסטוריים ומודלים תרבותייםמחנכים. אלה מצילים את המוסר מדלותו וממלאים אותו תוכן קונקרטי", סבורה מטר. "את התוכן הזה אפשר לנסח בקצרה כך: המוסרי הוא שמאלי", הוסיפה.

ד"ר מטר היא מרצה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תלאביב ופעילה ותיקה למען שלום ושוויון. מחקריה האקדמיים מתמקדים בפילוסופיה של השפה ובפילוסופיה הפוליטית של המאה ה-20. היא פועלת רבות בתמיכה במאבק האסירים הפוליטיים הפלסטינים ובסרבני הכיבוש, וכן מעורבת בניסיונות לחולל שינוי מתקדם במוסדות להשכלה גבוהה.