עליה חדה במעצר משפחות מהגרים ותנאים קשים במתקן הכליאה בנתב"ג

פורסם דו"ח המעקב השנתי על כליאת מהגרים ומבקשי מקלט לשנת 2019 של המוקד לפליטים ולמהגרים . בין הממצאים המטרידים: עליה חדה במעצר משפחות מהגרים, תנאים קשים במתקן הכליאה של רשות האוכלוסין בנתב"ג (יהלו"ם) ומהגרים מתמודדי נפש שנשכחים בכלא לתקופות ממושכות.

הפגנה מול נתב"ג בדרישה לשחרר מהגרת עבודה ובנה שנעצרו ועומדים לפני גירוש באוגוסט 2019. ראשון משמאל: ח"כ עופר כסיף (צילום: אקטיבסטילס)

על פי נתונים שהעבירה רשות האוכלוסין וההגירה בתשובה לבקשת חופש מידע חמישה מתוך תשעת החדרים במתקן יהלו"ם, בו מוחזקים מסורבי כניסה ומהגרים לקראת גירוש, לא עומדים בדרישות שנקבעו בבג"ץ בנוגע לשטחי המחיה לכלואים.

כמו כן, נתונים חדשים נוספים שמתפרסמים בדו"ח מאשרים תופעה שהתרענו עליה בזמן אמת מאמץ ממוקד של רשות האוכלוסין לעצור משפחות מהגרים. בעוד שבין 2013 ל-2018 נעצרו 136 משפחות מהגרים, במהלך שנת 2019 בלבד נעצרו לפחות 59 משפחות על ילדיהן, ובהן 18 תלמידי בית ספר שנולדו בישראל. "בשנים עברו פקחי הרשות נמנעו ממעצר ילדים בגילאי בית ספר, וכאשר מחינו כנגד שינוי המדיניות ועלייה במעצר ילדי בית ספר, הרשות הכחישה כי חל כל שינוי טענה שכעת הנתונים של הרשות עצמה מפריכים מן היסוד", נמסר מהמוקד.

לדו"ח המלא: https://hotline.org.il/monitoringreport2019