עיתונאים הותקפו במהלך הפגנת התמיכה בראש הממשלה המואשם בשוחד; רוב מנהיגי הימין לא הגיעו

עיתונאים הותקפו אמש (שלישי) במהלך עצרת הימין שנערכה בכיכר המוזיאון בתל-אביב בתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו המואשם בשוחד. ההפגנה נערכה תחת הכותרת "לשמור על המדינה ולעצור את ההפיכה השלטונית" ובניגוד להערכות המארגנים שינהרו לאירוע רבבות, הגיעו רק כמה אלפים. על ההפגנה נכתב בגיליון השבוע של "זו הדרך" שראה אור היום: "כיכר העיר ריקה. בנימין נתניהו מבודד, אף בשורות מפלגתו, בעקבות הגשת כתב האישום בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים".

ועוד: "המחזה המתגלה לעיני כל, בכיכר המוזיאון, מספר את כל הסיפור: ההמונים לא הגיעו, רוב חברי הכנסת והשרים החרימו וראשי בלוק הימין-חרדים אף לא חלמו להתייצב לימינו של נתניהו-מעשיהו. זאת, חרף המאמצים האישיים של ראש הממשלה בעצמו וחבר יועציו להמריץ את תומכיו להתייצב לעוד 'מפגן נאמנות' במנהיג. אף המתנחלים, החבים חוב גדול מאוד לנתניהו, לא הגיעו. ההסעות מההתנחלויות בוטלו ברגע האחרון ונתניהו עצמו, ששהה בתל-אביב בציפייה לשעת כושר, נפקד מהאירוע ההזוי בו כיכבו אישים מן השוליים של הימין הקיצוני המקומי".

כאמור, במהלך העצרת הותקף בשידור חי ראש הדסק הפוליטי בתאגיד השידור הציבורי, יואב קרקובסקי. הוא הותקף על-ידי במספר פעילים שקיללו אותו, ירקו עליו, קראו אל עבר צוות השידור "שמאלנים תמותו" והפריעו במהלך השידור החי של מהדורת החדשות של כאן.

איש ימין מנסה להשתלט על המיקרופון בעת שידור בעצרת הימין בתל-אביב (צילום מסך: תאגיד השידור הציבורי)

 

"באתי על מנת לבצע את עבודתי העיתונאית מתוך שליחות כדי להביא את קולם של המפגינים. שוחחתי עם אנשים והסתובבתי עם חברי הטוב שמעון ריקלין", תיאר היום קרקובסקי את פרטי האירוע בראיון לתוכנית 'פתחי וזמרי בעם' ברדיו גלי ישראל. "רגע שנדלקו הזרקורים שלנו בכאן 11 – בבת אחת האווירה השתנתה. היו כמה קריאות מאוד קשות כלפינו וברגע שנפתח השידור הייתה אלימות שכמותה לא פגשתי הרבה מאוד שנים ואני 23 שנה עיתונאי, סיקרתי מאות הפגנות".

"בהפגנה כזו במתחם אזרחי, פוליטי, לא נתקלתי", אמר קרקובסקי והוסיף "היו אנשים שם שהיו די בהלם. זו הייתה אלימות שנמשכה הרבה מאוד זמן. כבר עברתי אירועי אלימות אבל זה היה מאוד ממושך. היו קריעת כבלים, דחיפות, בעיטות. אנשים ניגשו אלי בהלם ממה שהם ראו. המשטרה הייתה מאוד קרובה והם לא עשו כלום". "המסר של ההפגנה הזו הוא ראוי שיישמע, אבל ברגע שאנחנו מדברים על מה שהיה בהפגנה בגלל אירוע אלים – האירוע איבד את מטרתו", ציין הכתב.

הצלם אורן זיו הוסיף באתר "שיחה מקומית" כי גם עיתונאים זרים הותקפו, כמו צוות של סוכנות הידיעות הטורקית, שהמפגינים לא שמחו על נוכחותם בהפגנה. יצוין שעל הבמה, העיתונאי אלי ציפורי מערוץ 20 וגלי ישראל הקריא שמות של עיתונאים והקהל השיב בקריאות בוז.