עיתון סיני: אם ארה"ב תתקוף בטילים את צפון קוריאה – סין תעצור אותה

אם צפון קוריאה תפתח בהתקפה שתאיים על ארה"ב, על סין להיות ניטרלית. אולם אם ארה"ב תפתח ראשונה בהתקפה על צפון קוריאה, סין תנסה לעצור בעדה. כך נכתב היום (שישי) בעיתון שבבעלות ממשלת סין "גלובל טיימס" היוצא לאור בבגייג'ינג.

2017-08-11_163239

מצעד צבאי נערך לציון 90 שנה להקמת הצבא העממי של סין ב-30 ביולי האחרון (צילום: סוכנות הידיעות הסינית)

סין, בעלת בריתה החשובה ביותר של צפון קוריאה ושותפתה למסחר, קראה שוב ושוב בעבר לרגיעה בעקבות המשבר בין פיונגיאנג לוושינגטון, שרק הולך ומסלים במלחמת ההצהרות המאיימות בין שני המנהיגים, דונלד טראמפ וקים ג'ונג און.

במאמר המערכת של העיתון הסיני "גלובל טיימס", שמופץ על ידי המפלגה הקומוניסטית בסין, נכתב היום כי בייג'ינג אינה יכולה לשכנע לא את וושינגטון ולא את פיונגיאנג לסגת מעמדותיהן הנחרצות. "צריך להבהיר את עמדתנו לכל הצדדים ולגרום להם להבין כי המעשים שלהם מסכנים את האינטרסים של סין ושסין תגיב ביד חזקה", נכתב בעיתון.

"סין צריכה להבהיר גם כי אם צפון קוריאה תשגר טילים שיאיימו על אדמת ארה"ב ראשונה וארה"ב תגיב על כך סין תישאר ניטרלית. אם ארה"ב או דרום קוריאה יתקפו וינסו להפיל את המשטר בצפון קוריאה ולשנות את האופי הפוליטי של חצי האי הקוריאני סין תנסה לעצור בעדן", נכתב עוד.

סין ביטאה התנגדותה לביצוע ניסויי טילים בצפון קוריאה למרות הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה,. הן מוושינגטון ומסאול שלא מפסיקות לחמם את האווירה. סין חוששת כי כל עימות צבאי בחצי האי הקוריאני, בדומה למלחמת קוריאה בשנות ה-50, יביא למשבר רבתי לאיום על הריבונות שלה על ידי האימפריאליזם האמריקאי. עוד נכתב ב"גלובל טיימס" כי סין "תתנגד בעוצמה לכל צד שרוצה לשנות את הסטטוס קוו באזורים שבהם ישנם אינטרסים סיניים.

הנשיא טראמפ, שהצהרת "הזעם והאש" שלו בימים האחרונים נגד פיונגיאנג עוררה סערה בקרב ראשי הממשלה האמריקאי והיועצים שלו, ממשיך במלחמת המילים נגד יריבתו והצהיר אתמול כי הדברים שאמר "לא היו נוקשים מספיק". טראמפ דחה את הביקורת מבית ומחוץ מפי רבים שגינו את איומיו ואמר כי צפון קוריאה ומנהיגה "שיחקו בארה"ב ובשאר העולם זמן רב מדי".

הבוקר חידש טראמפ כתב את איומיו וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "פתרונות צבאיים מוכנים, נעולים וטעונים למקרה שקוריאה הצפונית תחליט לפעול לא בחכמה. מקווה שקים ג'ונגאון ימצא דרך אחרת!".

למאמר המערכת שפורסם הבוקר בעיתון הסיני בשפה האנגלית "גלובל טיימס":

http://www.globaltimes.cn/content/1060791.shtml