עיתון 'הארץ' מציע את ח"כ איימן עודה כראש האופוזיציה בכנסת

מאמר המערכת שפורסם הבוקר (שלישי) בעיתון "הארץ" מציע את יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) כראש האופוזיציה בכנסת. בעיתון נכתב כי "התשובה הראויה ביותר לסרטון 'הערבים נעים לקלפיות' של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביום הבחירות האחרון, תהיה בחירתו של ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, לראש האופוזיציה. ישראל זקוקה לאופוזיציה שתאתגר את ממשלת הימין הנוכחית, החותרת לסיפוח השטחים, להחלשת הדמוקרטיה וחופש הביטוי ולהנצחת האפליה של החברה הערבית. עודה מייצג את הערכים הנגדיים: בעד שלום, בעד דמוקרטיה ובעד שוויון".

2018-06-26_194248

ח"כ איימן עודה באסיפת מחאה שנערכה בשבוע שעבר בג'לג'וליה נגד הפקעת האדמות בכפר, בטירה, בטייבה ובקלנסואה למען הקמת מסילת רכבת מהצפון לדרום. ח"כ עודה הדגיש כי "באזור המשולש החזירו את אדמות הרוחה וניתנו פיצויים כשסללו את כביש שש. וזה קרה בזכות האחדות והמאבק. זה מה שדרוש עכשיו" (צילום: אל אתיחאד)

 

עוד הדגיש הבוקר "הארץ" כי עימות כזה נחוץ בעקבות "כישלונו החרוץ של ראש האופוזיציה היוצא, יצחק הרצוג, שלא הציב שום חלופה רעיונית או מעשית לממשלת נתניהו. את שנתו הראשונה העביר הרצוג בניסיון פתטי להצטרף לקואליציה כשר החוץ, וכשנתניהו התנער ממנו והעדיף על פניו את אביגדור ליברמן, הרצוג נוטרל. אחרי שהפסיד את הנהגת מפלגת העבודה לאבי גבאי, התמקד הרצוג בחיפוש אחר תפקיד — וכאן הצליח יותר, כשזכה בראשות הסוכנות היהודית".

לדברי העיתון אסור לחזור על הדוגמה של הרצוג, שהפך את ראשות האופוזיציה לבדיחה ריקה מתוכן עם רכב משוריין, מאבטחים ופגישות תקופתיות עם נתניהו. "אזרחי ישראל ראויים לאופוזיציה בעלת מסר ברור ושונה מעמדת הממשלה, ונחישות להקשות על חיי הקואליציה, למרות הנחיתות המובנית של המיעוט הפרלמנטרי. על פי עמדותיו ופעילותו הפוליטית בשנים האחרונות, עודה יכול להציג חלופה אידיאולוגית בוהקת לממשלת בנט־נתניהו. קשה לומר דברים דומים על שותפיו לאופוזיציה במחנה הציוני וביש עתיד, אשר אפילו תחת זכוכית מגדלת קשה להבחין בפערים האידיאולוגיים בינם לבין הממשלה הנוכחית".

כמו כן, "בחירת עודה למעמד הממלכתי של ראש האופוזיציה תתרום גם תרומה סמלית חשובה לדמוקרטיה הישראלית, ולקידום השוויון בין ערבים ליהודים בישראל. ראש האופוזיציה נהנה מזכות התגובה לנאומי ראש הממשלה בכנסת, ועל פי הפרוטוקול הדיפלומטי, פוגש מנהיגי מדינות ושרי חוץ זרים המבקרים בישראל. הם יוכלו לשמוע מעודה עמדה ישראלית אחרת, השוללת את הסיפוח בגדה המערבית, הפעולות הכוחניות בעזה והאפליה בתחומי הקו הירוק".