עיצומים של עובדי מעברי הגבול בנתב"ג; עובדי משרד החקלאות יינקטו צעדים

עובדי מעברי הגבול בנמל התעופה בן גוריון שיבשו את פעילותם הבוקר (שלישי) בגלל הלנת שכרם שנגרמת לדבריהם בשל עיכוב בשדרוג מערכות שכר ממוחשבות. בצעד של הזדהות, בדקו עובדי המכס כל נוסע שנכנס לארץ במסלול הירוק. כעבור כשעתיים שבו העובדים לעבודה סדירה.

2019-06-04_182705

במהלך אסיפת עובדים שנערכה בנתב"ג האשימו נציגי ועד העובדים ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה את משרד האוצר בעיכובי השכר המתמשכים. יו"ר ועד העובדים, שני שבתוב, אמרה כי "סגן הממונה על השכר הוא הממונה באוצר על שדרוג מערכות השכר. הוא לא מטפל בנושא בגלל טענה מגוחכת שאשתו עובדת במעברי הגבול וישנו ניגוד עניינים. בגלל החלמאות הזאת אנחנו סובלים כבר חודשים ארוכים. עובדים רבים מקבלים כבר טלפונים מהבנקים שלהם משום שאין מספיק כסף בחשבון. אלה כספים שמגיעים לנו עבור עבודה. הסבלנות שלנו פוקעת. לא נהסס לנקוט בצעדים חריפים אם המצב ימשיך".

שבתוב, סיפרה: "800 משפחות מתחילות את החודש עם 3,000 שקלים בגלל רשלנות של ההנהלה בכל הקשור לעדכון מערכות השכר הממוחשבות. זו הלנת שכר ונראה שלהנהלה לא בוער לתקן את המצב, הם מנצלים את הנאמנות שלנו".

יצוין שבהחלטה משותפת של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, יו"ר הוועד הארצי של עובדי רשות האוכלוסין וההגירה שבתוב ויו"ר ועד עובדי מעבר אלנבי דוד אבוטבול, הוחלט שלא לקיים את הצעדים הארגוניים שתוכננו להיום בין השעות 09:00 ל-11:00 במעבר אלנבי. זאת מתוך התחשבות בציבור המוסלמי, נוכח חג עיד אלפיטר.

מההסתדרות נמסר כי 1,800 עובדי משרד החקלאות יחלו מחר (רביעי) בצעדים ארגוניים, נוכח הודעת הנהלת המשרד על קיצוץ דרמטי של 80% במכסת השעות הנוספות ובתקציבי הכוננויות שלהם. בצעדים ייקחו חלק כל עובדי משרד החקלאות ופיתוח הכפר על כלל יחידותיו. במסגרת העיצומים לא יינתנו בין היתר השירותים הבאים: יבוא ויצוא של תוצרת חקלאית צמחית, ניפוק רישיונות יבוא של תוצרת חקלאית, כניסה ויציאה של מוצרים מן החי לישראל וממנה, ניפוק רישיונות דיג ועוד.