עוצרים את אסון הגז: פעילי הסביבה יפגינו מול ביתו של נתניהו בקיסריה

פעילי הסביבה יפגינו הערב (מוצ"ש) בשעה 20:00 מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה תחת הסיסמא "עוצרים את אסון הגז". הפעילים, יחד עם תושבי חוף הכרמל המתנגדים לפעילות אסדת הגז ותושבי ראש העין הנאבקים בהקמת תחנת כח מופרטת בצומת קסם, דורשים מעבר לאנרגיה נקייה.

לדבריהם, בעל ההון יצחק תשובה והחברה האמריקאית נובל אנרג'י "תקועים עם המון גז שאין לו קונים. ומה עושה משרד האנרגיה שלנו? נחלץ לעזרתם, כמובן, על חשבוננו. אז מה אם הגז מזהם, מחריף את משבר האקלים, אף יותר מאשר שימוש בפחם; ויותר יקר להפקת חשמל מאשר אנרגיה סולארית? אז מה אם שנת 2020 צפויה להיות השנה החמה ביותר, מאז החלו המדידות? אז מה אם אפילו שכנותינו, מדינות ערב, דוהרות לאנרגיה סולארית? אז מה אם אסדת לוויתן נראית במסלול הבטוח לאסון סביבתי חמור? אז מה אם אסדת תמר פועלת כבר שבע שנים ללא היתר פליטה והמשרד להגנת הסביבה אינו יכול לבצע אכיפה על המתקן המזהם בישראל?".

ממשלת הימין, "במקום לקדם מעבר מהיר ונחוש לאנרגיה סולארית נקייה, זולה ובטוחה, יוצרת שוק מלאכותי לגז וכך מסנדל אותנו אליו לעשרות השנים הקרובות". יצוין שבמסגרת הפרטת משק החשמל הממשלה מקדמת הקמתן של תחנות כוח גזיות מזהמות בסמוך ליישובים ותחנות כוח גזיות זעירות בתוך שכונות מגורים, מוסדות ציבור ובתי חולים ו"בשיא משבר הקורונה מסבסד צינור גז לצורך הייצוא למצרים". כמו כן הממשלה מתכננת "צינור גז חסר תוחלת, אך בעלות של מיליארדים לאירופה: ומי ישלם? תשובה? הצחקתם את שר האנרגיה יובל שטייניץ. הכל, כמובן, בסבסוד כמעט מלא של המדינה, כלומר: מהכיס שלנו".

הפעילים דורשים "לעצור עכשיו את הקמת תחנות הכוח הגזיות המיותרות והמסוכנות בכל רחבי ישראל ראש העין, כפר סבא, הגלבוע, עמק המעיינות ועוד". עוד הם דורשים להפסיק את העבודות להנחת צינור הגז לאירופה. לדבריהם, יש לדאוג למעבר מהיר ונחוש ל-80% הפקת חשמל מאנרגיה מתחדשת בשנת 2030, על בסיס אנרגיה סולארית וטכנולוגיית אגירה.

האירוע בפסייבוק:

https://www.facebook.com/events/712165416023005/