עובד נהרג מנפילה מגובה של 8 קומות; פעילי חד"ש יפגינו בתל-אביב

עובד כבן 35 נהרג הבוקר (ראשון) בנפילה מגובה של כשמונה קומות באתר בנייה ברחוב הזיתים בגבעת שמואל. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק ביצע בו פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותו. זהו העובד ה-20 שנהרג בתאונת עבודה מאז תחילת השנה, וה-11 בענף הבנייה.

אתר הבנייה בו נהרג העובד, הבוקר, ברחוב הזיתים בגבעת שמואל (צילום: מד"א)

האתר בו נהרג העובד הוא בביצוע חברת שתית בע"מ. באתר נמצא כי לא הותקן גידור ומעקות כנדרש. מפקחי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה סגרו את האתר בצו ל-48 שעות. המשטרה בשילוב עם מפקחי המשרד חוקרת את בעלי התפקידים באתר, ומנהל העבודה בו יזומן למינהל לבירור.

זהו מקרה המוות השלישי בשבוע האחרון תאונות בניין. עובד בן 35 נהרג ביום חמישי האחרון באתר בנייה של חברת תדהר, ברחוב צ'לנוב בתל אביב, בעת שעבד על במת הרמה ונמחץ כנגד המרפסת שמעליו. ביום ראשון שבשבוע שעבר בשבוע שעבר נהרג עובד מולדבי כבן 30, שנפל מגובה של חמש קומות באתר של חברת אשטרום באור עקיבא. בעקבות ריבוי התאונות הקטלניות בענף הבנייה ואוזלת היד של משרד העבודה והרווחה בפיקוח על בטיחות, פעילי פורום העובדים של חד"ש יפגינו ליד אתר הבנייה ברחוב צ'לנוב בתלאביב ביום שישי הקרוב, 22 במאי, בשעה 12:00.

יצוין מלבד ההרוגים אירעו בשבוע שעבר גם שורה של תאונות שהסתיימו בפציעה. ביום חמישי נפצע עובד כבן 24 באורח בינוני, עם חבלות בגפיים, בנפילה מגובה באתר בנייה בעתלית. ביום שלישי נפגע עובד כבן 60 באורח בינוני, עם חבלת ראש, בנפילה מגובה באתר בנייה חולון. ביום ראשון נפגעו שני עובדים באורח בינוני במהלך עבודות עם מסורים חשמליים, במצפה רמון ובחיפה. מתחילת שבוע שעבר חל זינוק במספרן של תאונות העבודה באתרי הבנייה, ולמרבה הצער, התאונות הקטלניות. העובד שמת הבוקר הוא ההרוג ה-20 בתאונות עבודה, ה-10 באתרי הבנייה מתחילת השנה. לדברי הקבוצה למאבק בתאונות עבודה ובניין "למרות איתורן של הפרות בטיחות חוזרות ונשנות באתריהן של חברות קבלניות רבות, מנהל הבטיחות התעסוקתית אינו נוקט בהליכים שיביאו להטלת סנקציות כספיות או כתבי אישום בגין ההפרות, ואינו פונה לרשם הקבלנים בעניינן של חברות שחוזרות ומפרות את כללי הבטיחות. בהעדר הרתעה כואבת, ההפקרות הבטיחותית ממשיכה לגבות את חייהם של העובדים באתרי הבנייה".

יצוין שפועל בן 24 נפצע בינוני אף הוא הבוקר מנפילה מגובה באתר בנייה בעתלית. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מחבלה בגפיים.