עובדי ECI שבו להפגין מול ביתו של שני בכפר שמריהו; החל המו"מ

עשרות עובדי ECI ונציגי איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות שבו אתמול (שישי) בבוקר להפגין בכפר שמריהו מול ביתו של המיליארדר שאול שני, בעל השליטה בחברת ECI.

העובדים מוחים על כוונת ההנהלה כ-100 מתוך 800 עובדי החברה בישראל, ונשאו שלטים שקראו לבעלי המפעל לקחת אחריות. בהמשך, העובדים צפויים לקיים הפגנות נוספות, כפי שעשו השבוע בפתח תקווה. כמו כן, הם יתכנסו במהלך כל החודש הקרוב ומדי יום שישי מול ביתו של שני.

2017-12-30_165405

העובדים מוחים מול ביתו של שאול שני בכפר שמריהו (צילום: ועד עובדים)

בשבוע שעבר ולאחר פעילות מחאה של העובדים במספר מוקדים, התקיימה פגישה ראשונה מאז פרוץ המשבר בין ההנהלה לבין נציגות העובדים. יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, מסר אתמול בעקבות הפגישה כי: "הטענה כי מדובר בפיטורים לא מוצדקים קיבלה משנה תוקף לאחר הפגישה. הנפת חרב הפיטורים בחברה היא לא גזרה משמיים אלא מהלך אכזרי שמונע משיקולי נוחות. תוכנית הפיטורים שההנהלה הפילה על ראשי העובדים, בחוסר תום לב וללא מו"מ עם הוועד כמתחייב ובלי לבחון חלופות אפשריות, נותנת חיזוק נוסף להערכה כי החברה מנסה לכרסם בכוח הארגוני של העובדים ולפגוע בהתאגדות".

לדברי חלוצי "אסור לשכוח כי מאז ההכרה ביציגות, ההנהלה נקטה בסחבת ועיכבה באופן שיטתי את ההתקדמות במו"מ להסדרת זכויות העובדים בהסכם קיבוצי ראשון. לא ניתן להלך אימים על העובדים במסווה של התייעלות. הדרך היחידה למנוע את הידרדרות המשבר היא באמצעות הידברות כנה על החלופות שנמצאות על השולחן, אך זה לא יכול להתקיים כשההנהלה והבעלים מסרבים לקחת אחריות על גורל העובדים".

ההפגנות מול ביתו של שאול שני בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/155532378416026