עובדי ש.ל.ה נערכים לשביתת אזהרה של המרפאות ברחבי הארץ

ועד עובדי ש.ל.ה, חברת בת של שירותי בריאות כללית, הכריז היום (ראשון) על סכסוך עבודה מול הנהלת הכללית לאחר תקופה ארוכה בה נמנעה ההנהלה מלהיכנס למשא ומתן על הסכם קיבוצי עם עובדי החברה.

מהוועד נמסר עוד כי העובדים "נפגעו בצורה אנושה בתנאי העסקתם בחסות מגפת הקורונה, וזאת מבלי שניתן כל מענה מצד ההנהלה למצוקת העובדים". המאבק שוועד העובדים מנהל בימים אלו מגיע על רקע הפגיעה בתגמולים של עובדות המינהל והסייעות, זאת לצד פגיעה אנושה בשכרם של מטפלי משלימה, רופאי משלימה והשינניות בסמייל, והבטחת ההכנסה לעובדים השוהים בבידוד לאחר שנחשפו לנגיף במהלך שעות העבודה על חשבון ההנהלה ולא על חשבונם הפרטי.

עובדי ש.ל.ה מפגינים למען הסכם קיבוצי ראשון, 2012 (צילום: ועד עובדים)

יושב ראש ועד העובדים, יוסף תומר, אמר: "בחודשים האחרונים פעלנו למען הארגון ונכנסנו מתחת לאלונקה גם כשזה הגיע על חשבוננו האישי, והכל מתוך הבנה ותחושת אחריות לנוכח התקופה המאתגרת. לצערנו, נראה שיש מי שבחר לנצל את התקופה הקשה בחסותה למרוח את המשא ומתן איתנו להתעלם מהפגיעה הקשה בתנאי ההעסקה של העובדים אנו לא נאפשר זאת ונפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו במטרה לשמור על זכויות העובדים". עוד הדגיש: "אנו נערכים לשביתת אזהרה של המרפאות ברחבי הארץ. אנחנו קוראים להנהלה להיכנס באופן מיידי למשא ומתן בניקיון כפיים ובתום לב ולדאוג לאלפי העובדים שנפגעו בחודשים האחרונים".