עובדי שמר מתכת התארגנו בהסתדרות; הסכם נחתם במכון וינגייט

ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב עובדי מפעל שמר מתכת הממוקם באזור התעשייה בר לב, סמוך לכרמיאל. מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים לאור רצונם של כ-400 עובדי המפעל להסדיר את תנאי עבודתם ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי.

2017-11-23_214950

שמר מתכת נוסדה ב-1983 והיא מתמחה בייצור מכלולים לזיווד אלקטרוני, מארזים מורכבים, מערכות הינע ואינטגרציה. בשנת 2015 נרכשה קבוצת שמר (הכוללת גם את שמר אמושיין מיוקנעם עילית) על ידי החברה הרבלאומית האמריקאית ג'ביל שלה כ-90 מפעלים ב-24 מדינות במסגרתם מועסקים כ-170 אלף עובדים. בין לקוחותיה של שמר מתכת חברות מהתעשייה הביטחונית והצבאית וחברות גדולות מתחומים שונים כגון אפלייד מטיריאלס, אורבוטק ועוד. כראש ועד הפעולה משמש עלי חטיב ולצדו חברי הוועד אמין מפלח, עדנאן עלי, לוטפי עאסי, איאד אבו ראי וסמיר חטיב.

יצוין שההסתדרות, הנהלת מכון וינגייט ונציגות העובדים חתמו על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם שנחתם לאחר תקופה ארוכה ואינטנסיבית של משא ומתן, מסדיר את זכויות העובדים על רקע מיסודו של וינגייט כ'מכון הלאומי למצוינות בספורט' כחלק מיישום החוק להפיכת המכון לתאגיד סטטוטורי.

ההסכם שתוקפו לחמש שנים ויחול על כ-150 עובדי המכון. ההסכם משפר את תנאי העסקתם של עובדי וינגייט, תוך הרחבה משמעותית של תחולת ההסכם על כ-100 עובדים נוספים שהועסקו עד כה בהסכמים אישיים. בין היתר ההסכם כולל תוספות שכר, קרן השתלמות לכל עובד והתחייבות הצדדים להמשך המשא ומתן על מנגנון שכר חדש. במסגרת ההסכם נקבע גם כי מכון וינגייט מצטרף להסכם המסגרת במגזר הציבורי כפי שנחתם ביולי 2016 בין ההסתדרות לאוצר.