עובדי רשתות המזון המהיר בארה"ב מתאגדים ומחריפים את מאבקם

 

1,200 נציגים מקרב עובדי תעשיית המזון המהיר בארה"ב, עובדים של מקדונדל'ס, ברגר קינג ורשתות אחרות השתתפו בסוף השבוע בכנס שנערך במרכז כנסים בפרבר של שיקגו ולבשו רבים חולצות שעליהן נכתבו סיסמאות כמו "אנחנו שווים יותר" ו"העלאה ל-15 דולר". על כך מסר העיתון "ניו יורק טיימס".

2014-07-28_202303

עובדי רשתות המזון המהיר בשיקגו מפגינים תחת הגשם למען שכר מינימום של 15 דולר לשעה (צילום: איגוד עובדי ענף השירותים של ארה"ב)

היה זה הכינוס הגדול ביותר עד כה של עובדי רשתות המזון המהיר בארה"ב, ומי שארגן אותו היה איגוד עובדי ענף השירותים (SEIU) בו חברים 2 מיליון איש. הכנס בן היומיים המחיש את הצמיחה האדירה של קמפיין העלאת שכר המינימום בתעשיית המזון המהיר מאז נובמבר 2012, אז פתחו 200 עובדים בשביתת מחאה ב-60 מסעדות ברחבי ניו יורק.

מרי קיי הנרי, נשיאת האיגוד, אמרה כי הארגון שם לעצמו למטרה להעלות את השכר לעובדי המזון המהיר ולהיאבק באי השוויון בהכנסות. "כמה חמדנים בפסגה משתמשים בכוח שלהם כדי להשאיר את השכר נמוך, לא משנה כמה משפחות וקהילות ברחבי המדינה נפגעות מכך", אמרה הנרי בכנס. היא תקפה את מנכ"ל מקדונלד'ס ויאם ברנדס, שמחזיקה בטאקו בל ופיצה האט, על כך שמקבל שכר של יותר מ-10 מיליון דולר בשנה. יצוין שהמנכ"לים ברשתות המזון המהיר משתכרים ביום אחד יותר מפי שניים מכפי שעובדים רבים בתעשיית המזון המהיר מרוויחים בשנה. האיגוד מקווה לאגד את עובדי תעשיית המזון המהיר, למרות הקושי הרב משום שעובדי התעשייה מפוזרים באלפי מסעדות שונות, אשר ינהלו בוודאי מאבק נגד ההתאגדות. לדברי הנרי, הקמפיין כבר נושא פרי. היא ציינה בין היתר את העלאת שכר המינימום בעיר סיאטל ל-15 דולר לשעה, ואת סן פרנסיסקו ושיקגו ששוקלות צעדים דומים.