עובדי קפה נואר תובעים 2 מיליון שקל בעקבות הפגיעה בהתארגנות

עובדי קפה נואר ברחוב אחד העם בתלאביב יחד עם הסתדרות הנוער העובד והלומד תובעים הנהלת המסעדה בגלל מסכת ארוכה של פגיעות בהתארגנות. מהנוער העובד והלומד נמסר כי על אף הניסיונות החוזרים ונשנים של עובדי קפה נואר להגיע להסכם קיבוצי עם בעלי המסעדה והנהלתה, ההנהלה בחרה להפנות להם עורףעוד אומרים התובעים, כי על אף הבטחה של המסעדה לבית הדין להפסיק את הפגיעה בהתארגנות, לא חדלו בקפה נואר מלבודד את ועד העובדים ולפגוע בשכרם ותנאיהם של נציגי העובדים. עוד טענה היא, כי ההנהלה גם פגעה בשכרם של כלל העובדים בעשרות אחוזים בעקבות ההתארגנות, וניסתה להראות לעובדים את הדרך החוצה.

1

מפגינים מול קפה נואר (צילום: הנוער העובד והלומד)

עוד ניתן שמאמצי ההנהלה הגיעו לשיא בתחילת החודש שעבר עת הטילה עונש קולקטיבי על כלל העובדים בגלל החלטתם להתארגן במסגרת ההסתדרות. הנהלת המסעדה הודיעה לעובדים כי יילקחו מהם הטיפים, וזאת בניגוד לנהוג במקום ולחוזה העבודה שלהם, מה שגורם לפגיעה קשה וכואבת בהכנסתם.

כמו כן טוענים התובעים כי ההנהלה התנתה את הסרת הגזרה בביטול ההתארגנות ובהקמת ועד פנימי, והענישה כללה פיטורי עובדים, שינוי תנאי המשמרות, הפחדה של עובדים מאורגנים על ידי מכתבים ואיומים בתביעות, החלפת עובדים שובתים בעובדים חלופיים שאינם עובדי המסעדה, ופגיעה כלכלית בעובדי המסעדה.

בניגוד להתנהגות המבישה של בעלי קפה נואר, השבוע נחתם ההסכם הקיבוצי המאריך את ההסכם הקיבוצי בבורגראנץ' לשלוש שנים נוספות. בטקס הוקרה לעובדים מצטיינים שנערך ביום שני אמר אלי אורגד, הבעלים של רשת המזון המהיר, כי הוא גאה להיות המעסיק הראשון של בני נוער שחתם עימם הסכם קיבוצי.

אורי מתוקי, ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הנוער העובד והלומד" מסר כי ההסכם הקיבוצי ברשת בורגראנץ' הוא הסכם פורץ דרך בענף המזון המהיר ובשוק בני הנוער והצעירים בכלל. "שמחנו לגלות לאורך כל הדרך מעסיק שטובת עובדיו לנגד עיניו והוא מחבר באופן ישיר בין הצלחת העסק לשביעות הרצון של העובדים הצעירים. רשת בורגראנץ' היא מקום שכדאי היום לעובדים להגיע לעבוד בו ולהורים לשלוח את ילדיהם".