עובדי קמהדע השובתים זה שלושה שבועות הפגינו מול מטה החברה ברחובות

עשרות עובדי חברת התרופות קמהדע הפגינו היום (ראשון) מול מטה החברה בפארק המדע ברחובות. עובדי המפעל, שליד קיבוץ בית קמה, השובתים זה השבוע השלישי מחו בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן להסכם קיבוצי. מחר, בשעה 09:30 יקיימו העובדים הפגנת מחאה נוספת בצומת בית קמה, תוך דרישה לקדם את המו"מ להסדרת תנאי העסקתם.

2018-08-12_204914

הפגנת עובדי קמהדע, הבוקר, ברחובות (צילום: ההסתדרות)

תוקפו של ההסכם הקיבוצי הקודם פקע בחודש ינואר השנה, ולטענת נציגות העובדים למרות ניסיונותיה לקדם את הדיונים ולהגיע לפתרון הסוגיות שבמחלוקת, הנהלת החברה "תוקעת מקלות בגלגלי המשא ומתן ולא מאפשרת את קידומו באופן כן וענייני". לדבריהם, מעבר לחוסר ההסכמות במהלך המשא ומתן על תנאי ההסכם החדש, הנהלת המפעל שמה לה למטרה לפגוע בהתארגנות ובכוחו הארגוני של ועד העובדים.

יצוין שהנהלת המפעל שבבעלות אמריקאית, מאיימת להוציא את הייצור מידי עובדיו השובתים. על כך פורסם ביום חמישי ב"גלובס" כי בעקבות התמשכות השביתה במפעל ללא מועד סיום ברור.

כאמור, השביתה נסובה סביב תנאי השכר של העובדים. המפעל מושבת מזה 19 יום ו-250 העובדים אינם מקבלים שכר. הדרישות לתוספות שכר באות על רקע הגידול המהיר ברווחים ואי שיתוף העובדים בפירות עמלם. קמהדע פרסמה בשבוע שעבר את הדוחות לרבעון השני של 2018, שבו רשמה גידול של 4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות עמדו על 33.8 מיליון דולר, וההכנסה החצי שנתית עמדה על 51.3 מיליון דולר, גידול של 16% לעומת התקופה המקבילה. גם בשנה שעברה, גדל קצב ההכנסות של קמהדע ברבעונים השלישי והרביעי.