עובדי קופ"ח מאוחדת שבתו; לקראת פיטורי עובדים ועיתונאים בערוץ 10

עובדי מאוחדת שבתו אחר הצהריים (רביעי) וסגרו את שערי המרפאות ואת סניפי הקופה במחאה על הסחבת מצד ההנהלה במו"מ על הסכם שכר חדש. מדובר בשביתה חלקית ראשונה בתום כעשרה ימים של עיצומים, כשבשעה 13:00 הפסיקו עובדי הקופה את עבודתם.

2018-03-21_211016

שביתה במרפאות קופת חולים מאוחדת (צילום: ועד עובדים)

בשבוע וחצי האחרונים נקטו עובדי הקופה בשורת צעדים במחאה על קצב התקדמות המגעים מול הנהלת הקופה. בין השאר, לא ניתן מענה טלפוני במרפאות הקופה, הופסקה אספקת ציוד ממחסני הקופה ועוד.

שלה ונטורה, יו"ר ועד עובדי מאוחדת, מסרה כי "מדובר בהנהלה אטומה ומנוכרת גם כלפי מבוטחיה ובעיקר כלפי עובדיה. עד היום לא קיבלנו שום הצעה עניינית ורצינית בהליך המו״מ להסכם שכר חדש בקופה. כולנו נחשפנו לדו"ח הממונה על השכר שפורסם לפני שבוע המצביע על פערי שכר של עשרות אחוזים בין עובדי מאוחדת לעובדי הקופות האחרות. המצב הזה לא יכול להימשך. עם כל הצער והפגיעה במבוטחים הגיע הזמן לשים סוף לאותם עיוותי שכר ולמשכורות הרעב במאוחדת".

יצוין שהכתב הכלכלי בערוץ 10, מתן חודורוב, שהתפטר לאחרונה מתפקידו כיו"ר ועד עובדי הערוץ, שלח אתמול (שלישי) הודעת דוא"ל לעובדים, ממנה עולה כי הערוץ בדרך לתוכנית קיצוצים משמעותית שתכלול פיטורי עובדים ועיתונאים

"מנכ"לי הערוץ וחברת החדשות עדכנו אותי כי ייאלצו, עלפי דרישת הדירקטוריון, ליישם תוכנית קיצוצים בהיקף של מיליוני שקלים בשנה, על רקע מצבה הכספי של החברה בפרט וההפסדים בשוק הטלוויזיה בכלל", כתב חודורוב לעובדים.

לדבריו "אני חש כי אין לי מנדט להיות שוב שותף לדיונים על תוכנית קיצוצים, שכוללת בין השאר גם פיטורי עובדים ואף התרשמתי כי אין בכוחי להשפיע באופן משמעותי על היקף הצעדים שינקטו". "כידוע לכם, הבחירות לוועד בוטלו בתחילת השנה, לאחר שלצערי לא נמצאו מקרבנו מספיק מתנדבים שירתמו לייצג במקומי את העובדים בערוץ 10. אני מאוד מקווה שעכשיו, בעקבות ההתפתחויות, כן תגובש קבוצה שתפעל ביחד כדי לפתוח בדיונים עם ההנהלה", הדגיש.