עובדי פרי הגליל בחצור הגלילית שבים למאבק: הבעלים רוצה לסגור את המפעל

בעלי מפעל פרי הגליל הודיע אמד (שלישי) במפתיע ליו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק, ולוועד העובדים כי המפעל יסגור היום את שעריו. "מפעל פרי הגליל סוגר את שעריו לקליטת חומרי גלם מהחקלאים, עקב פתיחת השוק לייבוא. המפעל לא עומד בנטל. כמו כן, המדינה לא עומדת בהתחייבויותיה לבעלי המפעל", נמסר.

2016-05-04_193209

הפגנה נגד סגירת המפעל (צילום ארכיון: הנוער העובד והלומד)

בעלי המפעל שבחצור הגלילית, אושיק אפרים, שוחח עם פרטוק ועם יו"ר וועד העובדים, מוטי חזיזה, וטען שהמדינה גם לא עומדת בהתחייבויותיה לבעלי המפעל. לדבריו, המפעל החליט לעצור את קליטת התוצרת החקלאית היקרה, שאינה כדאית, זאת אל מול מהלכי פתיחת השוק, שהוביל האוצר, לייבוא המוני של תוצרת חקלאית קפואה וזולה מחו"ל: "החלטנו לעצור את הכל עד להורדת המחיר מצד החקלאים שעדיין לא קיבלו את הפיצויים מהאוצר". הודעתו המפתיעה של אפרים השאירה את עובדי המפעל בהלם מוחלט. יו"ר הוועד חזיזה, שניהל את מאבקי העבר נגד סגירתו, מסר "בלי סחורה במפעל אין לנו מה לעבוד ולעשות בו. אנחנו מתחננים שלא יהרגו אותנו בגלל הייצוא".

בינואר אשתקד העובדים התבצרו במפעל עקב סירובו של הבעלים להחזיר את העבודה במפעל למתכונת הרגילה בגלל סכסוך שפרץ בין ההנהלה למשרדי הפנים האוצר. העובדים מנעו אז כל תנועה של כניסת או יציאת סחורות ואנשים משטח המפעל.