עובדי עמותת 'ביל לכל ילד' פתחו בשביתה; בבנק אוצר החייל נמשכת

כ-300 עובדים בעמותת "בית לכל ילד" פתחו אתמול (ראשון) בשביתה במחאה על הפסקת המשא ומתן מול ההנהלה על תנאי העסקתם. העמותה מפעילה כ-19 מרכזי חירום, בתי מעבר ומסגרות נוספות לילדים בסיכון, בירושלים ובבאר שבע.

2018-12-03_201108

הפגנת עובדי בנק אוצר החייל מול ההנהלה ביום חמישי שעבר (צילום: ועד עובדים)

העמותה מספקת מסגרת זמנית לילדים שהוצאו מבתיהם על פי צו בית משפט למטרות הגנה, אבחון וטיפול. פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומדריכים ב-11 מהמרכזים ישבתו במהלך השבוע. לדברי ועד העובדים, בימים האחרונים הופעלו עליהם לחצים שלא לשבות. מוסדות העמותה שישבתו הם בית מעבר ומרכז חירום בבאר שבע, וכן שש מועדוניות, שני בתי מעבר ומרכז חירום בירושלים.

השובתים המאוגדים במסגרת ארגון "כוח לעובדים" מסרו כי העמותה מסרבת לעדכן את שכר המינימום של העובדים ונמנעת מתשלום שעות נוספות. מהארגון נמסר כי: "דווקא בעבודה הדורשת משאבים רגשיים רבים כל כך נאלץ צוות העובדים לדאוג כל הזמן גם ליציבות הכלכלית שלהם".

כמו כן, בבנק אוצר החייל ממשיך בשביתה ללא הגבלת זמן שהוכרזה ביום חמישי שעבר. עובדי הבנק מוחים נגד "ההחלטה החד צדדית של הנהלת הבנק הבינלאומי למזג ולבלוע את בנק אוצר החייל, ללא כל התחשבות בדרישות תוך ניהול משא ומתן שקרי, פוגעני וחסר תום לב".

יו"ר ועד העובדים, מזל בובליל, מסרה: "אנחנו גאוות יחידה, אנחנו משפחה. אנחנו בסכסוך עבודה כבר מחודש מאי משום שאנו לא מוכנים שיזיזו אותנו כמו שק תפוחי אדמה מצד לצד. לא נרים ידיים ונמשיך לפעול לסיכול המיזוג. אנחנו לא ניכנע להתנהגות הבריונית של הנהלת הבנק, יש לנו 1,000 עובדים לדאוג להם ועוד עשרות אלפי לקוחות ברחבי הארץ. נמשיך להילחם ולדרוש את הזכויות שמגיעות לנו".