עובדי נתיבי הגז מחריפים עיצומים; שביתה בחטיבת המכירות של קימברלי קלארק

עובדי חברת הגז הממשלתית נתיבי גז (נתג"ז) הודיעו להנהלה כי במסגרת הצעדים הארגוניים שהם נוקטים בדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי יעכבו את חיבור תחנות ההולכה באזור סדום, כולל אלו שאמורים להתחבר בסוף השנה לפוטאש בירדן.

ועד העובדים פתח בשורת עיצומים במסגרתם בוטל החיבור למערכת הגז הארצית ("הגזה") בתחנת "סדום 2", שאמורה בעתיד לספק גז לתחנת כח פרטית חדשה של מפעלי ים המלח המפורטים שבבעלות עידן עופר. תחנת הכוח של מפעלי ים המלח צפויה להפיק כ-250 מגה וואט. העבודות על התחנה, במסגרת הפרטת ייצור החשמל בישראל, החלו ב־2012, בהשקעה של כ־1.25 מיליארד שקל. יצוין שהחברה הרבלאומית הקנדית פוטאש קיבלה לידיה את מפעלי ים המלח הירדנים. החברה גם רצה להשתלט על החברה הישראלית אך התנגדות העובדים בתאגיד הישראלי סיכלה את המכירה.

2016-09-24_173819

עובדי נתיבי הגז מוחים ליד סדום (צילום: ההסתדרות)

כמו כן, העובדים בחטיבת המכירות קימברליקלארק, הכוללת 320 איש, הכריזו על שביתה החל ממחר בבוקר, בדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי. כצעד מחאה ראשון העובדים סרבו בשבוע שעבר להשתתף ביום גיבוש. שאר הוועדים בתאגיד שבבעלות אמריקאית שוקלים לנקוט בצעדי סולידריות עימם. קימברליקלארק ישראל היא החברה המובילה בישראל בתחום המוצרים המתכלים שאינם מזון ומחזיקה בכמעט 70% משוק החיתולים.